Формеле лукрулуй методик ын реализаря проблемей континуитэций динтре институция прешколарэ ши шкоала примарэ

Автор работы: Пользователь скрыл имя, 27 Декабря 2012 в 16:33, курсовая работа

Краткое описание

Проблема диагностичий педагожиче перманент рэмыне уна дин проблемеле актуале а теорией ши методичий едукацией физиче копиилор де вырстэ прешколарэ. Ын тимпул де фацэ системеле диагностичий педагожиче екзистенте ын практикэ ын мэсурэ инкомплектэ оферэ апречиеря обьективэ фацэ де нивелул прегэтирий копилулуй – прешколар фацэ, де асимиларя курсулуй култура физикэ. Ачест фапт есте легат де ачея кэ, системеле се сприжинэ пе комплексул лимитат де пробе, каре апречиязэ капачитэциле функционал-мотриче а копиилор, детерминате де програма женетикэ а крештерий ши дезволтэрий копилулуй, лэсынд фэрэ атенцие нивелул инструирий мотриче ши прегэтирий кэтре асимиларя ноилор форме де мишкэрь.

Содержание

Ынтродучере
I. Партя теоретикэ.
1.1. Проблема континуитэций ын литература психолого педагожикэ.
1.2. Активитатя методикэ ка индиче а ефикачитэций ынтрежий активитэць а институцией прешколаре.
1.3. Карактеристика ши есенца формелор де базэ а методистулуй ын реализаря проблемей контитуитэций динтре институция прешколарэ ши шкоала примарэ.
II. Партя експерименталэ.
2.1. Скопул, обьективеле активитэций експериментале.
2.2. Старя активитэций методиче ын база проблемей континуитэций динтре институция прешколарэ де ынвэцэмынт ши шкоала примарэ.
2.3. Диагностиеря компетенцей педагогулуй ын реализаря прочесулуй де континуитате динтре институция прешколарэ ши шкоала примарэ.
Конклузииле педагожиче ши рекомандаций.
Библиография

Вложенные файлы: 1 файл

лукраря.doc

— 240.00 Кб (Скачать файл)

 

 

 

 

Конклузий

Ын аша мод, се поате  дедуче, кэ ку инструиря постшколарэ  требуе сэ се окупе педагожий системей прешколаре, куноскуць ку програма школий примаре ши капабиль сэ лукрезе ку копиий вырстей дате.

Сукчесул реализэрий инструирий постшколаре ши реализаря  континуитэций динтре трептеле институицей прешколаре ши шкоала примарэ се констатэ де ун шир де факторь, каре се креазэ де спациул инструктив педагожик, адекват партикуларитэцилор психоложиче ши физиоложиче ши посибилитэцилор копиилор, ла фел де кадреле ыналт калификате. Ын ачест каз, есте нечсар ка прегэтиря професионистэ а педагогулуй инструирий постшколаре сэ се прелунжяскэ ын декурсул ынтрежий периоаде а активитэций сале профсеионале. Фэрэ конштиентизаря де кэтре педагожь а аша аспекте а инструирий ориентате ка интегритатя дезволтэрий персоналитэций прешколарулуй ши школарулуй мик, компонентул национал-режионал, инструиря проблематикэ ши едукация де пе позиция «педагожия есенцей кужетативе» ш.а., ну се поате де ворби деспре нивелул кувенит а компетенцей професионисте.

Организынд диагностиеря педагожилор инстититуцией прешколаре а компетенцелор професионисте не-а оферит посибилитате сэ дедучем урмэтоаря конклузие: динамика компетенцилор професионисте а методистулуй ласэ де дорит ын ынтребуинцаря формелор де лукру ку педагожий ын дирекция реализэрий прочесулуй континуитэций динтре институция прешколарэ ши шкоала примарэ. Ынсэ методистул ын лукру ку кадреле фолосеште челе май куноскуте форме де колабораре а педагожилор ку ынвэцэторий школий примаре: екскурсия ла шкоалэ, конворбиря ку ынвэцэторий класелор примаре ш.а.

Ын калитате де рекомандаций педагожилор ли се поате пропуне  урмэтоареле рекомандаций:

1.Мини шединца педагожикэ  пе тема: «Континуитатя институцией прешколаре ши шкоалэ» (Анекса №1);

2. Викторина динтре  шкоалэ ши група прешколарэ  маре а институцией прешколаре (анекса №2).

 

 

Библиография

  1. Бадулина О.И. К проблеме преемственности дошкольного начального образования // Начальная школа. 2002. № 1.
  2. Баллер Э.А. Преемственность в развитии культуры. – М.: Наука, 1969.
  3. Бондаревская Е.В. Ценностные основания личностно ориентированного воспитания // Педагогика. – 1995. – № 4. – С. 29–35.
  4. Борытко Н.М. Пространство воспитания: образ бытия / Науч. ред. Н.К. Сергеев. – Волгоград: Перемена, 2000.
  5. Большой энциклопедический сло- варь. 2-е изд., перераб. и доп. М.: Боль- шая Российская энциклопедия; СПб.: Норинт, 2000.
  6. Борытко Н. М. Пространство вос- питания: образ бытия. Волгоград: Пере- мена, 2000.
  7. Выготский Л. С. Педагогическая психология. М.: Педагогика, 1999.
  8. Вентцель К.Н. Теория свободного воспитания и идеальный детский сад. Изд. 3-е. – М.: Практические знания, 1919.
  9. Водовозова Е.Н. Умственное и нравственное воспитание детей от первого проявления сознания до школьного возраста. Изд. 6-е. – СПб., 1907.
  10. Гендин А.М.,.Сергеев М.И, Томашова Г.Т. Дошкольное учреждение в условиях реформирования системы образования (опыт комплексного социологического исследования). Красноярск, 1998 г.
  11. Головина Е.А. У нас хорошо ( К вопросу о преемственности между детским садом и школой) // Начальная школа плюс До и После. 2002.№ 7.
  12. Зеленков А. И. Философско-мето- дологический анализ проблемы преем- ственности в научном познании: Авто- реф. дис. ... докт. филос. наук. Мн., 1986.
  13. Каган М.С. Философия культуры. – СПб., 1996.
  14. Колесникова И.А. Педагогическая реальность: опыт межпарадигмальной рефлексии. – СПб., 2001.
  15. Меньшиков В.М. Педагогика Эразма Роттердамского: открытие мира детства. Педагогическая система Хуана Луиса Вивеса. – М.: Народное образование, 1995.
  16. Мукашев З. А. Преемственность как момент развития. Алма-Ата, 1980.
  17. Носоурова Т.П. Различные модели взаимодействия школы и ДОУ // Начальная школа плюс до ипосле.2003. № 10.
  18. Поддьяков Н.Н. Особенности психического развития детей дошкольного возраста. – М., 1996.
  19. Обухова Л.Ф.. Возрастная психология. Москва, Педагогическое общество России. 1999 г.
  20. Овчинникова Т.Н.. Личность и мышление ребенка: диагностика и коррекция. Москва Академический Проект, 1999 г.
  21. Романцева Л.Н. Ещё раз о преемственности // Управление дошкольным образовательным учреждением. 2003.№ 2
  22. Семинарские, практические и лабораторные занятия по дошкольной педагогике // Под ред Э.К. Сусловой, Л.В. Поздняк - М.: Академия, 2000
  23. Сухомлинский В.А. Сердце отдаю детям. – Кишинев: Лумина, 1978
  24. Г.А.Урунтаева. Дошкольная психология. Москва Академия 1999 г.Управление развитием школы. Под редакцией М.М. Поташника, В.С. Лазарева. Москва, Новая школа, 1995 г.
  25. Рейнвальд Н. И. Психология лич- ности. М.: Изд-во Ун-та Дружбы наро- дов, 1988.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анекса №1

Мини шединца  педагожикэ пе тема:

 «Континуитатя  институцией прешколаре ши школий».

Скопул:

  • Апробаря планулуй де лукру пе ан;
  • Микшораря експримэрилор негативе а периоадей де адаптаре ла примеле трепте а школий женерале;
  • Реализаря неынтреруперий ши континуитэций ын инструиря копиилор де 7 ань.

Ла шединцэ сынт ынаинтате  урмэтоареле етапе де лукру:

Денумиря мэсурий

скопул

термений

рэспунзэторий

I етапэ.

Тряпта  нулэ: група маре ши прегэтитоаре кэтре шкоалэ

«шкоала пентру пэринць ши вииторий елевь»

- спориря нивелулуй прегэтирий психолого-медико-педагожикэ а копиилор кэтре инструиря ку сукчес ла урмэтоаря тряптэ;

Ридикаря нивелулуй  де куноштинце а пэринцилор ын прегэтиря копиилор кэтре шкоалэ.

 

Спечиалиштий и/п, едукаторий

«адаптаря абсолвенцилор кэтре шкоалэ»

Фреквентаря лекциилор  ын класа 1.

- акордаря ажуторулуй копиилор, каре ынтылнеск греутэць ын периоада адаптационалэ;

- коордонаря програмелор, методелор ши прочедеилор ын лукру ку копиий.

 

Педагогул - психолог

«шкоала пэринцилор вииторилор елевь», пентру копиий каре ну ау фреквентат ши ну фреквентязэ институция прешколарэ.

- ридикаря нивелулуй куноштинцелор пэринцилор,

- Акордаря ажуторулуй  пэринцилор ын резолваря проблемелор прегэтирий копиилор кэтре шкоалэ

 

Спечиалиштий и/п, едукаторий групелор прегэтитоаре, шефа

«Формаря мотивулуй вииторулуй елев»

Организаря адунэрилор пэринтешть ын група маре ши прегэтитоаре

- констатаря директивелор де базэ а активитэций школий;

- куноаштеря ку програмеле  инструктиве ын шкоала примарэ;

 

Локцииторул школий примаре

Ынвэцэторий класелор а 3-я

Фреквентаря лекциилор  ын класа 1

- колабораря ынвэцэторилор ку едукаторий;

- креаря кондициилор  пентру дезволтаря капачитэцилор  креативе, интелектуале ши персонале  а копилулуй.

 

Едукаторий групелор прегэтитоаре, шефа и/п

«Шкоала пентру пэринций вииторилор елевь»,

«Континуитатя ын концинутул инструирий»

Прочесул инструктив-едукационал  ын група прегэтитоаре (проектаря, организаря, методеле ши прочедеиле)

- констатаря легэтурилор динтре програмеле институицей прешколаре ши школий;

- ынтребуинцаря методелор ши прочедеилор;

- констатаря «трептелор слабе» ын прочесул инструктив

- прогнозаря греутэцилор посибиле

 

 Локцииторул класелор примаре, шефа и/п, едукаторий, ынвэцэторий класелор примаре

«Шкоала пентру пэринций вииторилор елевь»,

Документул норматив а континуитэций институцией прешколаре ши школий, прегэтиря кэтре шкоалэ.

- апрофундаря куноштинцелор пэринцилор деспре континуитатя институцией прешколарие ши шкоалэ;

- ажутор ын ориентаря ын аспектеле нормативе, дрептуриле ши ындаторириле сале

 

Шефа и/п, локцииторул  класелор примаре

«Шкоала пентру пэринций вииторилор елевь»,

«куноаштеря пэринцилор ку диагностика прегэтирий кэтре шкоалэ»

- а куноаште пэриницй ку диагностика ориентатэ спре дезволтаря функциилор психофизиоложиче школаре ши дезволтаря активитэций когнитиве

 

Педагогул - психолог а и/п, едукаторий, ынвэцэторий класелор примаре

Фреквентаря активитэцилор, рэгазурилор спортиве, дистракциилор  ын институция прешколарэ де кэтре ынвэцэторий класелор примаре

- континуитатя ын методе, прочедее, формеле де лукру ку копиий.

 

Шефа и/п, едукаторий

«Шкоала пентру пэринций вииторилор елевь»

Греутэциле адаптэрий  школаре

- а ынвэца пэринций, кум сэ прегэтим копиий кэтре адаптаря школарэ

 

Педагожий – психоложь ай и/п, школий, педагожий сочиаль ай и/п, школий, сора медикалэ супериоарэ а и/п.

Активитатя  комунэ ай ынвэцэторилор класелор примаре  ши едукаторилор.

Организаря активитэцилор  дескисе, лекциилор ла математикэ, ынсуширя скрис-чититулуй, куноаштеря ку медиул ынконжурэтор

- асигураря континуитэций ын скоп, методе, мижлоаче, формеле де организаре а инструирий ши едукацией

 

 Локцииторул класелор примаре, ынвэцэторий, едукаторий

«диагностика педагожикэ ши психоложикэ а копиилор»

- констатаря прегэтирий копилулуй кэтре шкоалэ;

Прогнозаря тимпурие а греутэцилор школаре

 

Педагожий – психоложь  а и/п, едукаторий

Активитатя консилиумулуй  медико – психолого-педагожик 

- алкэтуиря кэртичелор индивидуадле а копилулуй ши кэртичелей информационале а абсолвентулуй

 

Спечиалиштий и/п, шефа

«Шкоала пентру пэринций вииторилор елевь»

Куноаштеря пэринцилор ку резултателе диагностичий ши кэритичеле информационале а вииторилор абсолвенць а инрституицей прешколаре

 

Спечиалиштий и/п, едукаторий

Мини – шединца педагожикэ «Прегэтиря копилор кэтре шкоалэ»

Ымпреунэ ку ынвэцэторий  класелор примаре ши спечиалиштий

- дедучеря резултателор колаборэрий институцией прешколаре ку шкоала, коректаря програмелор класей 1: плусуриле ши минусуриле ын прегэтиря копиилор кэтре шкоалэ ши лукрул ку пэринций;

- прогнозаря греутэцилор школаре а копиилор;

- формаря класелор;

- рекомендаций фацэ  де алкэтуиря планелор пе анул  виитор.

 

Шефа, локцииторул класелор примаре

Конклузииле I етапе: шединца дескисэ ын институция прешколарэ ла «Прегэтиря копиилор кэтре шкоалэ»

- даря де самэ пе ан а «Школий пентру пэринций вииторилор елевь»

- резултателе прегэтирий копиилор кэтре шкоалэ

- пэреря пэринцилор деспре лукрул педагожилор ын база прегэтирий копиилор кэтре шкоалэ

- пэрериле, пропунериле партичипанцилор шединцей

 

Шефа, педагогул психолог а и/п, комитетул пэринтеск а групей прегэтитоаре, едукаторий, локцииторул класелор примаре

II етапэ.

Прима тряптэ – шкоала примарэ

- креаря кондициилор, фаворабиле адаптаря психолого-педагожикэ ши сочиалэ а копиилор;

Прегэтиря елевилор кэтре  инструиря ла урмэтоаря тряптэ.

 

локцииторул класелор примаре, спечиалиштий

Класа I

«Ынкадраря ын елевь»

Фреквентаря лекциилор, сэрбэторилор

- акордаря ажуторулуй ынвэцэторулуй ын микшораря експримэрилор негативе ын периоада де адаптаре а елевилор.

 

Едукаторий, педагогул-психолог, педагогул сочиал а и/п

Организаря консултациилор

- прелукраря индичилор черинце фацэ де класэ дин партя диферитор педагожь, спечиалиштий школий.

 

педагогул-психолог, педагогул  сочиал а и/п, ынвэцэторий

Адунэриле пэринтешть, консултацииле  пентру пэринць

- куноаштеря пэринцилор ку обьективеле де базэ ши греутэциле адаптэрий приме, тактика комуникэрий ши ажуторул копиилор.

 

Ынвэцэторий класелор примаре, спечиалиштий школий

Диагностика: психоложикэ, педагожикэ, сочиалэ, обсерваря медикалэ апрофундатэ а копиилор.

- конкретизаря нивелулуй прегэтирий кэтре шкоалэ;

- еведенциеря каузелор  дезадаптэрий ши резултателор  скэзуте;

-мониторингул сэнэтэций  копиилор

 

Педагогул – психолог, ынвэцэторий класелор примаре, педагогул сочиал а школий

Старя прочесулуй инструктив-едукатив ын класа I

- реализаря континуитэций ын урмэриря адаптэрий елевилор класей 1;

Организаря ажуторулуй педагожик копиилор, каре ынтылнеск  греутэць ын периоада де адаптаре;

Организаря активитэций де психокорекцие ку педагожий

 

Ынвэцэторий класелор примаре, локцииторул класелор примаре, педагогул-психолог

Организаря ынвэцэтурий методиче а ынвэцэторилор

- организаря прочесулуй инструктив ын кореспундере ку капачитэциле идивидуале ши релацииле елевилор

 

Локцииторул класелор примаре, педагогул-психолог, медикул, педагогул  сочиал, ынвэцэторий.

«Старте веселе»

«Мынь дибаче»

«Плимбаря туристикэ».

- униря копиилор, пэринцилор

 

Комитетул пэринтеск  а класей, ынвэцэторий

Конворбиря «Маса ротундэ»

– активитатя аналитикэ, ориентатэ спре конштиентизаря резултателор активитэций а спечиалиштилор ын периоада де адаптаре а елевилор

 

Локцииторул класелор примаре, педагогул-психолог, медикул

Конферинца

– резултателе лукрулуй ын база континуитэций (даря де самэ а ынвэцэторилор класелор примаре, едукаторилор)

 

Локцииторул школий примаре, едукаторий групей

«Маса ротундэ»

- мониторингул дезволтэрий персоналитэций копилулуй, калитатя инструирий луй ши едукацией

 

Локцииторул школий примаре (инвитаций: шефа и/п, едукаторий копиилор абсолвенць)

«Трибуна дескисэ»

Резултателе активитэций  школий примаре ши институцией прешколаре

- а еведенция моментеле позитиве ши негативе ын лукру

- а ымбунэтэци активитатя  ын дирекция континуитэций институцией  прешколаре ши школий;

- а акчепта спре  адаптаря ушоарэ а копиилор  кэтре инструиря ку сукчес.

 

Локцииторул школий, локцииторул  школий примаре, ынвэцэторий класелор примаре (инвитаций: едукаторий, шефа и/п)


 

Анекса №2

Викторина динтре класа 1 ши група прегэтитоаре

Ынтребэриле кэтре примул тур.

Кыте о ынтребаре  пентру фиекаре екипэ.

1.Ну е кроитор, дар  тоатэ вяца ымблэ ку аче  (аричул).

2. Прин мунць ши  пе вэй мерже тот шубейкэ ши бумбак (оая).

3. Ярна доарме, вара  штюбеиле ынтоарче (урсул).

4. Пичоруше скурте, аре  фрикэ де писикэ, вецуеште ын гаурэ, юбеште пыникэ (шоаречеле).

5. Коадэ пуфоасэ, бланэ  аурие, вецуеште ын пэдуре, ын  сат гэинь пындеште (вулпя).

6. Зэпадэ пе вэй,  гяцэ пе рыу, вынтул вижелеште,  кынд ачаста есте? (ярна).

7. Пе под ын унгь атырнэ сита, ну де мынь цесутэ (пэенжениш).

8. Се ымплетеште фрынгия,  ку кап ла капэт (шарпеле).

9. Ынвие зэпада ши  се топеште, че време есте? (примэвара).

10. Лынгэ малуриле де гяцэ, липсеск пескарий (аквариумул).

Ынтребэриле кэтре туру 2, Терминэ пропозиция:

Пентру 1 екипэ

1.Пэдуря поате фи дясэ, дар поате фи ши…. Рарэ.

2. Лупул – аниамл  маре, яр аричул….. мик.

3. Примэвара поате  фи тимпурие, дар ши ….. тырзие.

4. Помушоареле змеурей  сынт дулчь, яр а скорушей……амаре.

5. Януарие ынчепе анул, яр дечембрие…….сфыршеште.

6. Урсул ярна доарме, яр тоамна…… се трезеште.

7. Местякэнул де вынт  се ынклинэ, яр апой се ….ындряптэ.

8. Пиетоний ла кулоаря  рошие се опреск, яр ла верде….. се порнеск.

9. Ла плекаре оамений ышь й-ау рэмас бун, яр ла ынтылнире …. Дау бинеце.

10. Линжерия удэ се  атырнэ, яр ускатэ се …. Стрынже.

11. Сяра соареле апуне,  яр диминяца ….рэсэреште.

12. Мобила веке е нечесар де а о скоате, яр ноуэ а о ….адуче.

13. Бэецелул а скэпат  мэнуша, яр апой а ….ридикат-о.

14. Дупэ хайне ынтылнеск, яр дупэ кужет …. Петрек.

15. Пэсэриле тоамна плякэ, яр примэвара…. Сосеск.

Пентру  екипа 2.

1.тоамна се сфыршеште, яр ярна … се ынчепе.

2.Примэвара плякэ, яр вара …. Вине.

3.Елевул рэспунде, яр ынвэцэторул… ынтрябэ.

4. Каселе векь сынт  диструсе, яр ной …. Конструеск.

5. Албина ынтрэ ын  штюбей, апой…..есэ.

6. Плоая а удат ярба, яр соареле а … ускат-о.

7. копакул есте ыналт,  дар туфа…. Жоасэ.

8. пештий ынноатэ ын  апэ, яр пэсэриле збоарэ ын  …. Чер.

9. Лэмыя есте галбенэ,  яр кастраветеле….верде.

10.Ярна зиуа есте скуртэ, дар вара… лунгэ.

11. Кынеле аре кэцэлуш, яр оая …мелуц.

12. Елефантул есте маре, яр шоаречеле…… мик.

13. Мама витрегэ есте  ря, яр Ченушэряса…..бунэ ла инимэ.

14. Ла жирафэ гытул  есте лунг, дар ла хипопотам  …скурт.

15. Ла струц сынт  пичоаре, чр ла пингуинь ….арипь.

Ынтребэриле кэтре туру №3.Скоатем чифреле дупэ ынсэрчинаре.

1. Скоате чифра, каре семнификэ нумэрул, май мулт ку уну…..3.

2. Скоате чифра, каре  аратэ, кыте орь пе ан ла  ом есте зиуа де наштере…..1.

3. скоате чифра, каре  се афлэ динтре чифреле 4 ши 6 ….5.

4. Скоате чифра, каре  се ынскрие прин доуэ чифре…..10.

5. Скоате чифра, каре  демонстрязэ кыте латурь екзистэ  ла патрат….4.

6. Скоате чифра, каре  аратэ чел май мик нумэр  ын ширул де нумере….0.

7. кыте капете екзистэ  ла трей скындурь? ….6.

8. Скоате чифра, каре  стэ ынаинтя чифрей 8….7.

9. Кыте роць сынт  ла доуэ машинь?.....8.

10. Кыте урекь аре  шоаречеле?.....2.

(а рэмас чифра 9).

Ынтребэриле кэтре туру№4. Пэтэраний дин полобок.

1. Енумераць тоате  луниле дин ан.

2. Че есте зэпадэ  ши гяцэ?

3. Чине сынт нумиць санитарий пэдурий?

4. Ын че групе се ымпарт анималеле?

5. Денмуште семнеле динстинктиве а пэсэрилор.

6. Де че пицигоиий  ый путем ведя вара ын пэдуре, яр ярна ын ораш?

7. Нумеште унде трэеште  веверица? Лупул? Пасэря? Урсул?

8. Прин че се деосебеште  местякэнул де алць копачь?

9. Ла че анимале доместиче сынт презенте коарнеле ши копителе?

10. Денумиць пэсэриле  де касэ, каре пот ыннота?

Жокул ку спектаторий.

Ынтребэриле кэтре туру№1 Ынлэтурэ кувынтул де присос.

А) плоае, плоицэ, пуишор, плойос

Б) час, часорник, чешкуцэ

В) луминэ, луминос, лунекос

Г) болнав, болнэвичос, боалэ, букэтар

Д) дял, делушор, делурос, динте

Е) саре, сэрат, сэрос, сэрэкэчос

Ынтребэриле кэтре туру№2 Есте корект оаре Пэкалэ? Ел спуне:

1. Тоць трандафирий  сынт де кулоаре рошие…-..ну

2. Тоате флориле –  сынт трандафирь…- ну

3. Тоць трандафирий  – сынт флорь…-да.

4. Уний трандафирь  ну сынт роший…да.

5. Уний трандафирь  сынт галбень…-да.

6. Унеле флорь роший  – сынт трандафирь….да.


Информация о работе Формеле лукрулуй методик ын реализаря проблемей континуитэций динтре институция прешколарэ ши шкоала примарэ