Формеле лукрулуй методик ын реализаря проблемей континуитэций динтре институция прешколарэ ши шкоала примарэ

Автор работы: Пользователь скрыл имя, 27 Декабря 2012 в 16:33, курсовая работа

Краткое описание

Проблема диагностичий педагожиче перманент рэмыне уна дин проблемеле актуале а теорией ши методичий едукацией физиче копиилор де вырстэ прешколарэ. Ын тимпул де фацэ системеле диагностичий педагожиче екзистенте ын практикэ ын мэсурэ инкомплектэ оферэ апречиеря обьективэ фацэ де нивелул прегэтирий копилулуй – прешколар фацэ, де асимиларя курсулуй култура физикэ. Ачест фапт есте легат де ачея кэ, системеле се сприжинэ пе комплексул лимитат де пробе, каре апречиязэ капачитэциле функционал-мотриче а копиилор, детерминате де програма женетикэ а крештерий ши дезволтэрий копилулуй, лэсынд фэрэ атенцие нивелул инструирий мотриче ши прегэтирий кэтре асимиларя ноилор форме де мишкэрь.

Содержание

Ынтродучере
I. Партя теоретикэ.
1.1. Проблема континуитэций ын литература психолого педагожикэ.
1.2. Активитатя методикэ ка индиче а ефикачитэций ынтрежий активитэць а институцией прешколаре.
1.3. Карактеристика ши есенца формелор де базэ а методистулуй ын реализаря проблемей контитуитэций динтре институция прешколарэ ши шкоала примарэ.
II. Партя експерименталэ.
2.1. Скопул, обьективеле активитэций експериментале.
2.2. Старя активитэций методиче ын база проблемей континуитэций динтре институция прешколарэ де ынвэцэмынт ши шкоала примарэ.
2.3. Диагностиеря компетенцей педагогулуй ын реализаря прочесулуй де континуитате динтре институция прешколарэ ши шкоала примарэ.
Конклузииле педагожиче ши рекомандаций.
Библиография

Вложенные файлы: 1 файл

лукраря.doc

— 240.00 Кб (Скачать файл)

Университатя де Стат Нистрянэ ын нумеле луй Т.Г.Шевченко

 

 

 

ФАКУЛТАТЯ ДЕ ПЕДАГОЖИЕ  ШИ  ПСИХОЛОЖИЕ

КАТЕДРА ДЕ ПЕДАГОЖИЕ  ПРЕШКОЛАРЭ ШИ МЕТОДИЧЬ ПАРТИКУЛАРЕ

 

 

 

 

 

 

 

Тезэ де курс

 

 

Тема «Формеле лукрулуй методик ын реализаря проблемей континуитэций динтре институция прешколарэ ши шкоала примарэ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Аутор:                                                                            Плотян Н.С.

                                                                              Студента анулуй ΙII, група 35

 

Спечиалитатя:                                                              ф/ф ПМДО

 

Кондукэтор штиинцифик:                                          лектор супериор

                                                                      Иовва Ольга Андреевна

 

 

 

 

 

 

 

Тираспол, 2009

 

Концинутул

 Ынтродучере 

I. Партя теоретикэ.

1.1. Проблема континуитэций  ын литература психолого педагожикэ.

1.2. Активитатя методикэ ка индиче а ефикачитэций ынтрежий активитэць а институцией прешколаре.

1.3. Карактеристика ши  есенца формелор де базэ а методистулуй ын реализаря проблемей контитуитэций динтре институция прешколарэ ши шкоала примарэ.

II. Партя експерименталэ.

2.1. Скопул, обьективеле  активитэций експериментале.

2.2. Старя активитэций  методиче ын база проблемей  континуитэций динтре институция прешколарэ де ынвэцэмынт ши шкоала примарэ.

2.3. Диагностиеря компетенцей  педагогулуй ын реализаря прочесулуй  де континуитате динтре институция  прешколарэ ши шкоала примарэ.

 

Конклузииле педагожиче ши рекомандаций.

Библиография 

Анексе

 

 

Ынтродучере

Система контемпоранэ а ынвэцэмынтулуй прешколар се карактеризязэ прин диверситатя типурилор де институций прешколаоре, апрофундаря спектрулуй де техноложий педагожиче ынтребуинцате, ынтребуинцаря ларгэ а активитэций инвоционале ши експериментале. Ын аша кондиций се чере ынноиря прочесулуй де дирижаре а кадрелор педагожиче ын институиця прешколарэ, каре есте облигаториу сэ поарте карактер стимулаториу, дезволтатив ши демократик. Яр ачаста ла рындул сэу пресупуне скимбаря дирижэрий активитэций методиче ын инстиуция прешколарэ де ынвэцэмынт.

Активитатя методикэ ку кадреле ын институция прешколарэ реесэ ка мижлок де дирижаре штиинцификэ а ынтрегулуй прочес педагожик, ридикаря калификацией професионисте а педагожилор ши дезволтаря активизмулуй лор креатив.

Практика контемпоранэ а коордонэрий институицей прешколаре пресупуне апариция ноулуй педагог супериор, каре поседэ де нечеситатя ши гэтинца де а реализа проблемеле инструктиве ын спектрул валорилор ши приоритэцилор сочиал-културале мереу ын скимбаре: а реализа апропиеря диференчиятэ, ын системэ фацэ де организаря активитэций ку педагожий; а луа ын консидерацие партикуларитэциле лор индивидуале, посибилитэциле, черинцеле професионале; а дезволта креация ши инициатива фиекэруй мембруй а колективулуй педагожик; а креа кондиций пентру вариетатя ынвэцэмынтулуй; а стимула инциатива инструктивэ.

Ын калитате де мижлок ефектив а коордонэрий активитэций методиче се преведе формеле де лукру ку кадреле ын дирекция континуитэций институцией прешколаре ку шкоала примарэ.

Ын тимпул де фацэ есте нечесарэ о ноуэ визиуне асупра реализэрий прорблемей континуитэций инстиуцией прешколаре ку шкоала примарэ, деоарече ын презент динтре еле ну екзистэ легэтурэ константэ. Континуитатя динтре ачесте трепте а ынвэцэмынтулуй ну се поате приви нумай ка коордонаре а програмелор. Еа требуе сэ куприндэ ла фел скопул, обьективеле, методеле, формеле де организаре а едукацией ши инструирий.

Актуалитатя проблемей  превэзуте, ын примул рынд есте легатэ де ынкэлкаря легэтурилор де континуитате ын скоп, концинут, методеле де инструире ши едукацие а копиилор де вырстэ прешколарэ ши скимбаря черинцелор сочиале фацэ де калитатя едукацией ши инструирий копиилор де вырстэ прешколарэ, че консидерабил компликэ прочесул адаптэрий копиилор кэтре инструиря ын шкоала примарэ, яр консекутив, ши кэтре реализаря идеилор ынвэцэмынтулуй неынтрерупт.

Реешинд дин челе релаттате  се ынаинтязэ скопул черчетэрий: еведенциеря валорий активитэций методиче а педагогулуй супериор ку кадреле ын реализаря проблемей континуитэций динтре инстиуция прешколарэ ши шкоала примарэ.

Обьектул черчетэрий: прочесул континуитэций динтре институция прешколарэ ши шкоала примарэ.

Аспект ал обьектулуй – формеле активитэций методиче а педагогулуй супериор ка мижлок ефектив де реализаре а прочесулуй де континуитате динтре институция прешколарэ ши шкоала примарэ.

Обьективеле:

1. Теоретик а студия проблема де черчетаре ын литература психолого-педагожикэ.

2. А черчета директивеле де базэ а активитэций методистулуй ын дирекция реализэрий формелор де лукру пентру асигураря континуитэций инстиуицей прешколаре ши шкоала примарэ.

3. А студия старя  активитэций методиче ын база  проблемей дате.

Методеле:

  • Теоретико-методоложиче: анализа литературий психолого-педагожиче ын база проблемей де черчетаре;
  • Емпириче: анкетаря, конворбиря, дескриеря експериенцей ынаинтате а педагожилор практичь;
  • Формаря конклузиилор ши рекомандациилор.

Реешинд дин челе експусе, база методоложикэ а черчетэрий а девенит позицииле педагожией контемпоране, каре пе прим план ынаинтязэ проблема континуитэций динтре институция прешколарэ ши шкоала примарэ (О.И Бадулина, Е.А Головина, Т.П. Носоурова), организаря активитэций методиче ку кадреле де кэтре методист ын институция прешколарэ (А. И. Зеленков, Н. М.Борытко).

 

 

1.1. Проблема  континуитэций ын литература психолого педагожикэ

Ын тимпул презент  есте нечесарэ о ноуэ визиуне асупра проблемей реализэрий континуитэций  институцией прешколаре ши школий примаре, деоарече ын тимпул презент липсеште легэтура константэ динтре ачесте институте. Континуитатя динтре ачесте трепте ну се поате приви нумай ка коордонаре а програмелор. Еа требуе сэ куприндэ ла фел скопул, методеле, мижлоачеле, формеле де организаре а едукацией ши интсруирий.

Некоордонаря скопурилор институцией прешколаре (окротиря ши ынтэриря сэнэтэций физиче ши психиче а копиилор, дезволтаря женералэ мултелатералэ, стабилиря персоналитэций копилулуй ш.а.) ши школий примаре (формаря деприндерилор практиче де читире, крис, сокотит ш.а.) адук спре инструиря неынтребатэ примитэ ын институция прешколарэ. Ын аша мод, прегэтиря копилулуй кэтре шкоалэ се преведе ка ун анумит волум де куноштинце ши причеперь, дар ну формаря калитэцилор фундаментале а персоналитэций, каре сервеск базэ пентру инструиря ын шкоалэ.

Дин алт аспект, апариция тендинцей студиерий тимпурий а програмелор школий примаре десеорь адуче спре дубларя обьектелор школаре ши спориря суплиментарэ а формелелор инструктиве «школаре» (активитэциле фронтале, контролул асимилэрий деприндерилор ши куноштинцелор). Ын аша кондиций десеорь ну се апречиязэ активитатя де жок, ка активитате доминантэ ла вырста прешколарэ, ну се й-а ын консидерацие валоаря фиекэрей периоаде а дезволтэрий копилулуй. Алэтурь де ачест фапт се обсервэ супраынкэркаря прешколарилор ку куноштинце ши деприндерь ынгуст дичиплинаре, каре десеорь ну се конштиентизязэ де копий, дар се меморизязэ ка фапте меморизате. Пентру ынлэтураря контрадикциилор сус нумите есте нечесар де а респекта ун шир де кондиций ын реализаря континуитэций институцией прешколаре ши школий примаре:

Пентру институция прешколарэ:

  • Пэстраря валорий фиекэрей периоаде де дезволтаре а копилулуй;
  • Асигураря дезволтэрий де вырсте а прешколарулуй ши школарулуй мик;

Пентру шкоала примарэ:

  • Сприжинул пе кучеририле копилэрией прешколаре;
  • Коордонаря програмелор институцией прешколаре ши школий прмаре;
  • Окротиря типурилор приоритате де активитэць (институция прешколарэ – активитатя де жок, шкоала примарэ – инструктивэ);
  • Ынлэтураря програмелор дублате;
  • Колабораря ынвэцэторилор ши едукаторилор;
  • Креаря кондициилор пентру дезволатря потенциалулуй креатив, интелектуал ши персонал а копилулуй.

Актуалитатя проблемей  дате, ын примул рынд, есте легатэ де ынкэлкаря  легэтурилор де континуитате ын скоп, концинут, методеле инеструктиве ши едукационале ши скимбаря черинцелор сочиетэций фацэ де калитатя едукацией ши инструирий копиилор де вырстэ прешколарэ, че консидерабил компликэ прочесул де адаптатре ын шкоала примарэ а копиилор, яр консекутив, ши реализаря идеилор ынвэцэмынтулуй неынтрерупт.

Ын тимпул презент  прочесул континуитэций се поате преведя дин доуэ аспекте:

  1. ла тряптэ прешколарэ а ынвэцэмынтулуй се пэстрязэ валоаря копилэрией прешколаре, ши се формязэ калитэциле фундаментале а персоналитэций, каре сервеск базэ пентру инструиря ку сукчес ын шкоалэ;
  2. шкоала ка «естафетэ» а трептей прешколаре, ну-шь организязэ лукрул де ла нычепут, дар «принде» кучеририле копилулуй ши организязэ практика педагожикэ, дезволтынд потенциалул асумат де ей.

Ын кадрул констатэрий идеилор приоритаре пе паркурсул континуитэций есте нечесар де а еведенция приоритэциле ын концинутул ынвэцэмынтулуй ла фиекаре етапэ а дезволтэрий копилулуй прин евиденца ситуацией сочиале контемпоране, сэ не ынлэтурэм де ла акчелераря артифичиалэ ын дезволтаре, сэ ну адмитем дубларя концинутулуй ын тряпта урмэтоаре а ынвэцэмынтулуй.

Ла етапа актуалэ  се ынаитязэ урмэтоареле обьективе  а континуитэций:

Ла тряпта прешколаритэций:

  1. инициеря копиилор кэтре влориле модулуй сэнэтос де вяцэ;
  2. асигураря бунэстэрий емоционале а копилулуй, дезволтаря аутосензацией позитиве, креаря кондициилор пентру активитатя артистикэ диверсэ;
  3. дезволтаря  инициативей, волунтаритэций, капачитэций кэтре аутоекспримаря креативэ;
  4. дезволтаря компетенцей ын аспектул релациилор фацэ де луме, оамень ши сине, ынкадраря копиилор ын диферите форме де колабораре;
  5. формаря куноштинцелор деспре лумя ынконжурэтоаря, стимуларя активизмулуй комуникатив, когнитив, де жок ын диферите типурь де активитате.

Ын шкоала примарэ:

  1. формаря аташэрий конштиенте де кэтре копий а модулуй сэнэтос де вяцэ ши регуларя компортаментулуй сэу ын кореспундере ку ел;
  2. дезволатаря гэтинцей копилулуй кэтре интеракциуня активэ ку лумя ынконжурэтоаре;
  3. формаря доринцей ши капачитэций де а се ынвэца, прегэти кэтре инструиря ын шкоалэ ши аутоинструире;
  4. дезволтаря инициативей, индепенденцей, деприндерилор де колабораре ын диферите типурь де активитате.

Ын лимитиле реформей презенте се поате реализа нумай карева аспекте а проблемей континуитэций. Есте евидент фаптул кэ, проблема континуитэций се реферэ кэтре проблема интердисчиплинарэ, ши реализаря ей чере коордонаря ши интеграря форцелор спечиалиштилор а диферитор штиинце, практичиень ши алте институций.

Ун шир де черчетэрь  психолого-педагожиче сублиниязэ кэ, дезволтаря ноий активитэць приоритаре директ есте кондиционатэ де континуитатя челей превентиве. Ынкэлкаря лежилор континуитэций адуче спре ачея кэ, ын класеле трептей а доуа а школий женерале вин елевь, каре ну пот студия. Ынсэ деоарече ну есте организат прочесул континуитэций дезволтэрий персонале а елевулуй, апой липсеште ши проблема асигурэрий мониторингулуй психоложик а ачестуй прочес. Ын практикэ проблема континуитэций се реадуче нумай спре ынтребаря: «Кум сэ адаптэм елевул кэтре шкоалэ, кэтре ноиле кондиций а инструирий?». Ынсэ проблема адаптэрий есте нумай ун аспект ал континуитэций.

Проблема континуитэций требуе привитэ дин партя копилулуй, дезволтэрий луй индивидуале, мултелатерале.

Анализа аспектулуй сочиал-педагожик а проблемей континуитэций аратэ кэ, липса ролулуй актив ал пэринцилор ын прегэтиря копилор кэтре шкоалэ, че примар се ексклуд дин нумэрул факторилор приоритарь ай континуитэций.

Ын кадрул реализэрий проблемей континуитэций реесэ  ши ун шир де греутэць:

  • екзистенца формелор плэтите а инструирий, каре ну оферэ посибилитате унуй нумэр маре де копий сэ фреквентезе институция прешколарэ;
  • инсуфичиент прегэтитэ база дидактико-методикэ пентру лукурл ку копиий;
  • нивелул инсуфичиент а информативитэций ынвэцэторилор деспре програмеле екзистенте, рекомандате де министрерул ынвэцэмынтулуй пентру лукру ку копиий де вырстэ прешколарэ маре ын кондицииле школий;
  • нивелул инсуфичиент а прегэтирий кадрелор педагожиче а школий ын лукрул ку копиий де вырстэ прешколарэ маре;
  • липса ажуторулуй психоложик ын групеле прегэтирий постшколаре, каре ау дереглэрь ын дезволтаре;
  • липса стандартелор инструктиве де стат а ынвэцэмынтулуй прешколар.

Информация о работе Формеле лукрулуй методик ын реализаря проблемей континуитэций динтре институция прешколарэ ши шкоала примарэ