Формеле лукрулуй методик ын реализаря проблемей континуитэций динтре институция прешколарэ ши шкоала примарэ

Автор работы: Пользователь скрыл имя, 27 Декабря 2012 в 16:33, курсовая работа

Краткое описание

Проблема диагностичий педагожиче перманент рэмыне уна дин проблемеле актуале а теорией ши методичий едукацией физиче копиилор де вырстэ прешколарэ. Ын тимпул де фацэ системеле диагностичий педагожиче екзистенте ын практикэ ын мэсурэ инкомплектэ оферэ апречиеря обьективэ фацэ де нивелул прегэтирий копилулуй – прешколар фацэ, де асимиларя курсулуй култура физикэ. Ачест фапт есте легат де ачея кэ, системеле се сприжинэ пе комплексул лимитат де пробе, каре апречиязэ капачитэциле функционал-мотриче а копиилор, детерминате де програма женетикэ а крештерий ши дезволтэрий копилулуй, лэсынд фэрэ атенцие нивелул инструирий мотриче ши прегэтирий кэтре асимиларя ноилор форме де мишкэрь.

Содержание

Ынтродучере
I. Партя теоретикэ.
1.1. Проблема континуитэций ын литература психолого педагожикэ.
1.2. Активитатя методикэ ка индиче а ефикачитэций ынтрежий активитэць а институцией прешколаре.
1.3. Карактеристика ши есенца формелор де базэ а методистулуй ын реализаря проблемей контитуитэций динтре институция прешколарэ ши шкоала примарэ.
II. Партя експерименталэ.
2.1. Скопул, обьективеле активитэций експериментале.
2.2. Старя активитэций методиче ын база проблемей континуитэций динтре институция прешколарэ де ынвэцэмынт ши шкоала примарэ.
2.3. Диагностиеря компетенцей педагогулуй ын реализаря прочесулуй де континуитате динтре институция прешколарэ ши шкоала примарэ.
Конклузииле педагожиче ши рекомандаций.
Библиография

Вложенные файлы: 1 файл

лукраря.doc

— 240.00 Кб (Скачать файл)
  1. Адаптаря елевилор класелор 1 кэтре инструиря ын шкоалэ;
  2. Прегэтиря психоложикэ а копилулуй кэтре шкоалэ;
  3. Обьективеле институицей прешколаре ши фамилией ын прегэтиря копиилор кэтре шкоалэ.

Семинареле инклуд ын сине фреквентаря речипрокэ а лекциилор ын класеле ынтый ши активитэциле дескисе ын групеле абсолвенте. Ла активитэць ын институция прешколарэ асиситэ ынвэцэторий, каре й-ау копиий ын класа ынтый. Дупэ активитэць педагожий ау посибилитатя ымпреунэ сэ дискуте проблемеле ши сэ коректезе активитатя са, че оферэ посибилитате де а десэвырши методеле инструктиве а копиилор.

Лукру ку пэринций декурже  ын декурс де ан де ынвэцэмынт. Ын институция прешколарэ е де дорит сэ активезе шкоала пентру пэринций групелор абсолвенте «Прима датэ ын класа ынтый». Адунэриле пэринтешть сынт ориентате спре прегэтиря копиилор кэтре шкоалэ, дезволтаря капачитэцилор креативе ши когнитиве, алежеря школий виитоарелор програме инструктиве. Ынвэцэторий ши психоложий рэспунд ла ынтребэриле пэринцилор, дупэ адунаре се организязэ консултаций индивидуале. Ачаста оферэ посибилитате пэринцилор сэ се констате ку алежеря школий, кынд копилул се афлэ ын грэдиницэ.

Лукру ку копиий се инклуде  ын организаря екскурсиилор ын шкоалэ.  Копиий аскултэ атент елевий, ынаинтязэ  мулте ынтребэрь. Фреквентаря библиотечий школаре инициязэ ла ей ун маре интерес, ей повестеск повестирь, поезий.

Дупэ констатаря луй  Д.Б.Эльконин, вырста прешколарэ ши школарэ микэ – есте о епокэ уманэ нумитэ «прешколаритате». Едукаторул ши ынвэцэторул класелор примаре ла фел ау мулт комун, деачея ау нуме комун – педагог. Проблема континуитэций поате фи ку сукчес резолватэ прин легэтура стрынсэ а институцией прешколаре ши школий. Бируиторь, де обичей реесэ копиий.

Дин челе реалтате се поате  дедуче урмэтоаря конклузие, кэ реализаря континуитэций се констатэ де ун шир де факторь, каре се креазэ де спациул инструктив инструктив, партикуларитэциле психоложиче ши физиоложиче адеквате ши посибилитэциле копиилор. Лукрул ын дирекция континуитэций, требуе сэ се организезе де кэтре колективул педагожик интегру ши систематик.

Нумай коинтересаря амбелор  латурь ши сочиетэций пэринтешть ва офери посибилитате де а резолва проблема континуитэций ынвэцэмынтулуй прешколар ши школар, а фаче тречеря дин инстиитуция прешколарэ ын шкоала примарэ ку сукчес.

 

 

II. Партя експерименталэ.

2.1. Скопул, обьективеле активитэций  експериментале.

Черчетаря експерименталэ с-а организат ын институция прешколарэ №… «…» ор….. Ын черчетаря ау партичипат педагожий групей прешколаре прегэтитоаре……

Скопул черчетэрий експериментале: еведенциеря валорий активитэций методиче а педагогулуй супериор ку кадреле ын реализаря проблемей континуитэций динтре инстиуция прешколарэ ши шкоала примарэ.

Обьективеле черчетэрий:

1. А черчета директивеле де базэ а активитэций методистулуй ын дирекция реализэрий формелор де лукру пентру асигураря континуитэций инстиуицей прешколаре ши шкоала примарэ.

2. А студия старя активитэций методиче ын база проблемей дате.

3. Диагностиеря компетенцей педагогулуй ын реализаря прочесулуй де континуитате динтре институция прешколарэ ши шкоала примарэ.

Методеле де черчетаре:

- анализа документацией;

-анкетаря;

- диагностика прегэтирий  физиче.

 

 

2.2. Старя активитэций методиче  ын база проблемей континуитэций  динтре институция прешколарэ  де ынвэцэмынт ши шкоала примарэ.

Ла етапа датэ а черчетэрий експериментале де кэтре ной а фост студиятэ документация групелор:

  • Планул ануал а институцией прешколаре;
  • Планул перспектив;
  • Програма школий примаре.

Анализа а арэтат кэ, ын институция прешколарэ се организаязэ активитатя прочесулуй де континуитате динтре институция прешколарэ ши шкоалэ.

Пентру реализаря лор ла ынчепутул анулуй се алкэтуеште планул перспектив, ын каре се индикэ кытева дирекций:

  1. активитатя дупэ програма школий примаре ши едукацией ши инструирий ын институция прешколарэ;
  2. активитатя ын дирекция прегэтирий копиилор кэтре шкоалэ;
  3. прогрма колаборэрий ку фамилия ын дирекция континуитэций.

Ын лукру ку кадреле  се проектязэ урмэтоареле форме  де лукру:

  1. фреквентаря речипрокэ а активитэцилор дескисе ын институция прешколарэ ши лекциилор ын шкоала примарэ;
  2. рекомандаций педагожилор инстиуцией прешколаре, педагогулуй-психолог, ынвэцэторулуй-логопед ын база абсолвенцилор;
  3. анализа прегэтирий психоложиче кэтре шкоалэ ын база черчетэрилор психоложилор институцией прешколаре ши школий;
  4. партичипаря едукаторилор инстиуцией прешколаре ын консилиумул психолого-педагожик ын база школий;
  5. партичипаря ын шединцеле педагожиче комуне, семинаре-практикумурь ын база институицей прешколаре;
  6. ынтрунирь методиче комуне а групелор креативе а едукаторилор ши ынвэцэторилор класелор примаре ын база школий ши институцией прешколаре.

Анализа програмей школаре  не-а демонстрат кэ, ын прелукраря унор аспекте а прочесулуй де континуитате се ынтылнеск ши греутэць:

  • екзистенца формелор плэтите а инструирий, каре ну оферэ посибилитате унуй нумэр маре де копий сэ фреквентезе институция прешколарэ;
  • инсуфичиент прегэтитэ база дидактико-методикэ пентру лукурл ку копиий;
  • нивелул инсуфичиент а информативитэций ынвэцэторилор деспре програмеле екзистенте, рекомандате де министрерул ынвэцэмынтулуй пентру лукру ку копиий де вырстэ прешколарэ маре ын кондицииле школий;
  • нивелул инсуфичиент ай прегэтирий кадрелор педагожиче а школий ын лукрул ку копиий де вырстэ прешколарэ маре;
  • липса ажуторулуй психоложик ын групеле прегэтирий постшколаре, каре ау дереглэрь ын дезволтаре;
  • липса стандартелор инструктиве де стат а ынвэцэмынтулуй прешколар.

Анализа системей активитэций  методиче ын база проблемей континуитэций динтре институция прешколарэ ши шкоалэ не-а оферит посибилитате сэ конкидем конклузия кэ, проблема датэ се преведе ын документация институцией прешколаре ши шкоалэ. Колективул педагожик реализязэ обьективеле де базэ а проблемей дате.

Пе паркурсул студиерий  документацией ам еведенцият кэ, екзистэ кытева кондиций де проектаре а прочесулуй де континуитате, принчипала дин каре есте ынаинтаря стриктэ а скопулуй.

Де кэтре ной а  фост констатат кэ, ын система активитэций  методиче ла дезволтаря ворбирий ын мэсурэ инкомплектэ се реализязэ унеле мэсурь де колабораре а иституицей прешколаре ку шкоала.

 

 

 

2.3. Диагностиеря компетенцей педагогулуй  ын реализаря прочесулуй де континуитате динтре институция прешколарэ ши шкоала примарэ.

Активитатя професионистэ  а педагогулуй, каре реализязэ инструиря постшколарэ, требуе сэ фие ориентатэ спре реализаря обьективелор прегэтирий копиилор кэтре шкоалэ ши ориентатэ спре окротиря сэнэтэций, бунэстэрий емоционале, дезволтэрий индивидуалитэций ши капачитэцилор креативе а фиекэруй копил, яр ынсушь педагогул требуе сэ поседе де урмэтоареле компетенций:

  • креаря проектелор инструирий постшколаре прин евиденца спечификулуй институицей прешколаре ши черинцелор пэринцилор;
  • проетаря практичий персонале, ориентатэ спре резолваря сарчинилор актуале а институицей де ынвэцэмынт прин евиденца техноложиилор индивидуализате, анализа резултателор практичий персонале;
  • коректаря проектулуй ын легэтурэ ку кондицииле екзистенте;
  • алкэтуиря програмелор инструктиве ын диферите типурь де институций прешколаре;
  • фолосиря ын лукрул сэу а методелор продуктиве де организаре а прочесулуй инструктив ын кондицииле прегэтирий постшколаре;
  • диференчиеря спечификулуй колаборэрий инструктиве ла вырста прешколарэ ши школарэ, конштиентизаря спечификулуй тречерий де ла о тряптэ ла алта;
  • проектаря ши реализаря диферитор мижлоаче де колабораре интерперсоналэ;
  • креаря кондициилор пентру сусцинеря копилулуй ши фамилией луй ын казул тречерий ла кондицииле школаре;
  • активитатя организатэ ку черинцеле пэринцилор ориентатэ спре инструире.

Реешинд дин диферите класификэрь а ынвэцацилор (В. А. Крутецкий, О. А. Абдулина, В. А. Сластенин, А. И. Щербаков и др.), се поате формула система деприндерилор спечиале ши женерал професионисте карактеристиче педагогулуй:

Деприндериле аналитиче:

  • конштиентизаря концинутулуй материалулуй предат ын женере ши компартиментелор апарте;
  • гэсиря ын теория инструирий лежитэцилор ши принчипиилор, каре оферэ посибилитате де а организа прочесул инструктив;
  • констатаря локулуй материалулуй предат ын концинутул инструирий женерале а копиилор ын кореспундере ку принчипиул диференчият а инструирий.

Деприндериле прогностиче:

  • констатаря скопулуй инструктив прин евиденца диференчиерий инструирий ын система контемпоранэ а ынвээцмынтулуй;
  • проектаря активитэций дисчиполилор ын женере ын кадрул активитэций лор индепенденте;
  • проектаря активитэций практиче а дисчиполилор.

Деприндериле проективе:

  • трансфераря скопулуй ши концинутулуй ын обьективеле педагожиче конкрете;
  • евиденца нечеситэций интереселор, посибилитэцилор ын констатаря концинутулуй материалулуй инструктив;
  • селектаря концинутулуй, формелор ши методелор активитэций инструктиве ын алтернаре оптималэ;
  • проектаря системей де стимуларе а активизмулуй креатив.

Деприндериле информационале:

  • конструкция корект ложикэ а материалулуй инструктив, експунеря проблематикэ, капачитатя де а креа ситуаций проблематиче прин диферите мижлоаче;
  • алтернаря мижлоачелор индуктиве ши дедуктиве ай експунерий материалулуй;
  • фолосиря материалулуй демонстратив, мижлоачелор техниче.

Дприндериле организационал-комуникативе:

  • констатаря контактулуй психоложик ку колективул дисчиполилор;
  • организаря комуникэрий персонализат-ориентативэ ку аудиториул ын база принчипиилор колаборэрий, уманизмулуй;
  • констатаря легэтурий емоционале инверсе ын прочесул комуникэрий.

Деприндериле дезволтативе:

  • констатаря нивелулуй де информативитате ку аудитория;
  • стимуларя индепенденцей когнитиве ши конштиентизэрий креативе.

Деприндериле рефлекториче:

  • анализа резултателор активитэций персонале ши активитатя дисчиполилор;
  • аналиаз ефикачитэций ынтребуинцэрий материалулуй демонстратив, мижлоачелор техниче де инструире ын прочесул инструктив.

Деприндериле креативе:

  • прелукраря методелор нетрадициоанле ефективе ши прочедеелор де организаре а прочесулуй инструктив;
  • акчептаря спре дезволтаря гындирий креативе а дисчиполилор.

Ын афарэ де ачаста, есте нечесар де а не ориента спре аша компетенце ка:

  • капачитатя рапид де а се адапта кэтре кондицииле скимбэтоаре, луынд ын консидерацие скопул ши приоритэциле сале;
  • апречиеря рапидэ а ситуацией ши посибилитэцилор сале професионале;
  • аутоанализа активитэций педагожиче персонале ши конштиентизаря нечеситэций десэвырширий ей;
  • прелукраря ноилор мижлоаче а активитэций сау трансформаря челор пречеденте ын скопул оптимизэрий;
  • капачитатя кэтре аутоинструире, спориря калификацией персонале;
  • поседаря де методичиле реализэрий перчеперий штиинцифиче а ипотезей, моделэрий, експериментэрий, женерализэрий ши анализей резултателор активитэций.

Организынд диагностиеря педагожилор инстититуцией прешколаре а компетенцелор професионисте не-а оферит посибилитате сэ дедучем урмэтоаря конклузие: динамика компетенцилор професионисте а методистулуй ласэ де дорит ын ынтребуинцаря формелор де лукру ку педагожий ын дирекция реализэрий прочесулуй континуитэций динтре институция прешколарэ ши шкоала примарэ. Ынсэ методистул ын лукру ку кадреле фолосеште челе май куноскуте форме де колабораре а педагожилор ку ынвэцэторий школий примаре: екскурсия ла шкоалэ, конворбиря ку ынвэцэторий класелор примаре ш.а.

Визуал дателе диагностичий се пот демонстра ын формэ де диаграмэ:

 

 

Ын аша мод, се поате  веденция кэ, а се окупа ку инструиря  постшколарэ есте нечесар педагожилор системей едукацией прешколаре, куноскуць ку програма школий примаре ши капабиль сэ лукруезе ку копиий вырстей дате.

Сукчесул реализэрий инструирий постшколаре ши реализаря  континуитэций динтре трептеле прешколаре ши школаре се констатэ де ун шир де факторь, каре се креазэ де спациул инструктив педагожик, адекват партикуларитэцилор психоложиче ши физиоложиче а копиилор, ла фел де кадреле ыналт калификате. Ын ачест каз есте нечесар, ка прегэтиря професионистэ а педагогулуй инструирий постшколаре сэ декургэ ын декурс де ынтряга периоадэ ай активитэций професионисте.

Информация о работе Формеле лукрулуй методик ын реализаря проблемей континуитэций динтре институция прешколарэ ши шкоала примарэ