Автор работы: Пользователь скрыл имя, 27 Декабря 2012 в 16:33, курсовая работа
Проблема диагностичий педагожиче перманент рэмыне уна дин проблемеле актуале а теорией ши методичий едукацией физиче копиилор де вырстэ прешколарэ. Ын тимпул де фацэ системеле диагностичий педагожиче екзистенте ын практикэ ын мэсурэ инкомплектэ оферэ апречиеря обьективэ фацэ де нивелул прегэтирий копилулуй – прешколар фацэ, де асимиларя курсулуй култура физикэ. Ачест фапт есте легат де ачея кэ, системеле се сприжинэ пе комплексул лимитат де пробе, каре апречиязэ капачитэциле функционал-мотриче а копиилор, детерминате де програма женетикэ а крештерий ши дезволтэрий копилулуй, лэсынд фэрэ атенцие нивелул инструирий мотриче ши прегэтирий кэтре асимиларя ноилор форме де мишкэрь.
Ынтродучере
I. Партя теоретикэ.
1.1. Проблема континуитэций ын литература психолого педагожикэ.
1.2. Активитатя методикэ ка индиче а ефикачитэций ынтрежий активитэць а институцией прешколаре.
1.3. Карактеристика ши есенца формелор де базэ а методистулуй ын реализаря проблемей контитуитэций динтре институция прешколарэ ши шкоала примарэ.
II. Партя експерименталэ.
2.1. Скопул, обьективеле активитэций експериментале.
2.2. Старя активитэций методиче ын база проблемей континуитэций динтре институция прешколарэ де ынвэцэмынт ши шкоала примарэ.
2.3. Диагностиеря компетенцей педагогулуй ын реализаря прочесулуй де континуитате динтре институция прешколарэ ши шкоала примарэ.
Конклузииле педагожиче ши рекомандаций.
Библиография
Ачесте греутэць се вор резолва прин евиденца експериенцей теоретиче ши практиче де акум асуматэ ын система ынвэцэмынтулуй прешколар ши примар.
Пентру прима датэ ын литературэ анализа комплексэ а континуитэций ка лежитате фундаметалэ а дезволтэрий а реализат-о философул куноскут А. И. Зеленков, каре а констатат ноциуня ка «релацие полифункционалэ динтре диферителе нивеле калитативе а реалитэций дезволтативе». Ынвэцатул а пропус формуларя май конкретэ ай ачестей ноциунь ын компарацие ку чя пречедентэ, деоарече релация пресупуне легэтура, дар ну се реадуче кэтре еа. Ел а дедус кэ, дезволтаря континуэ а резолвэрий проблемей континуитэций пресупуне тречеря де ла дескриеря депеденцелор континуитэций реале кэтре черчетаря структуралэ де черчетаре ын контекстул интердепенденцей респингэтоаре, окротиря ши реструктураря анумитор карактеристиче а системей респинсе. Ун интерес деосебит а ынвэцацилор есте легат де мултиплеле аспекте а континуитэций, унде се аргументязэ пунктул де ведере: «перосналитатя ка системэ динамикэ компликатэ, кондиционатэ де ынтряга историе а дезволтэрий обштешть а омулуй».
Л. С. Выготский, ынаинтынд принчипиул историк а конштиентизэрий прочеселор психиче, а пропус меканизмул сэу де асигураре а континуитэций. Дупэ пэреря луй, компортаментул омулуй културал контемпоран, есте резултатул диферитор прочесе а дезволтэрий: еволуцией биоложиче а анималелор ши дезволтэрий историче а омулуй. Абеле компоненте се дезволтэ конкомитент. Ын прочесул дезволтэрий историче умане апар ши се десэвыршеск формеле културале а компортаментулуй, каре се формязэ прин екзистенца матуритэций биоложиче а омулуй. Фиекаре копил се наште ла о анумитэ етапэ а дезволтэрий сочиетэций, яр апой дезволтаря луй декурже ын ситуацие сочиалэ конкретэ, динтре прочеселе интерне а дезволтэрий индивидулуй ши кондицииле екстерне, ын урма кэрора апар контрадикций, каре трансфрмынду-се ын мотиве, инициязэ ун меканизм компликат а компортаментулуй, каре адуче спре резолваря контрадикциилор ши формаря инвациилор персонале.
Ын аша мод, орьче скимбаре ын конштиинцэ декурже ын база концинутулуй екзистент а конштиинцей – аша есте меканизмул асигурэрий континуитэций ла нивел де дезволтаре а конштиинцей унуй ом апарте.
1.2. Активитатя методикэ ка индиче а ефикачитэций ынтрежий активитэць а институцией прешколаре.
Ын тимпул де фацэ, ын кондицииле реформелор сочиале ын система ынвэцэмынтулуй, о сарчинэ импортантэ девине спориря ефикачитэций ши калитэций активитэций методиче ын институция прешколарэ де ынвэцэмынт. Кондицииле контемпоране аргументязэ кэ, ничодатэ активитатя методикэ н-а фост аша де ынтребатэ де кэтре педагожий институцией прешколаре, ка ын тимпул презент. Ын кондицииле модернизэрий системей де ынвэцэмынт сервичиул методик а институицей прешколаре есте невоит сэ кауте ной посибилитэць де експримаре а нечеситэций ши активизмулуй сэу. Пентру ачаста есте евидент кэ, се чер ной скимбэрь конструктиве ын концинут ши формеле де лукру а методиштилор.
Ын институция прешколарэ декурже ун компликат прочес де селектаре а формелор, концинутулуй, структурий активитэций методиче. Ачест фапт есте кондиционат де кэутаря ноулуй стил, ноилор форме де комуникаре ку оамений ын ынвэцэмынтул персонал-ориентат.
Пентру а резолва сарчиниле компликате, каре стау ын фаца институцией прешколаре, методистулуй есте нечесар фоарте бине сэ студиезе колективул педагожик – ачаста ва девени база креэрий активитэций методиче ын лукру ку кадреле педагожиче.
Резултатул активитэций методиче ын инстиуция прешколарэ ва девени система индивидуалэ, ыналт ефективэ а активтэций педагожиче, кынд фиекаре педагог ва поседа де капачитатя де а реализа анализа проблематикэ (сэ вадэ нумай кучеририле сале, дар ши неажунсуриле активитэций сале) ши ын база дателор сэ моделезе, проектезе активитатя са, сэ примяскэ резултателе ынаиинтате.
Активитатя методикэ требуе сэ девинэ максимал еластикэ, сэ акчепте дезволтэрий креацией, инициативе, сэ споряскэ калитатя прочесулуй инструктив.
Концинутул активитэций методиче есте рационал де ал прелукра ын формэ де урмэтоареле дирекций:
3. Прегэтиря сочиал-психоложикэ ши физикэ;
4. Прегэтиря етикэ ши лежислативэ;
5. Прегэтиря едукационалэ;
6. Прегэтиря коордонатоаре.
Кэтре челе май ефективе форме ши методе се пот рефери:
Пентру а фаче селектаря коректэ пентру колектив ай структурий, концинутулуй, формелор ши методелор активитэций методиче е нечесар де рецине кэ еа се констатэ де:
Тряпта чентралэ ын ораганизаря ынтрежий активитэць методиче ын инстиуция прешколарэ есте шединца педагожикэ. Ын лукрул шединцелор педагожиче се еведенциязэ аша методе ка: лэмуриря, конворбиря, дискуция, лукурл ку картя, моделаря диферитор ситуаций, обсерваря дупэ активитатя практикэ а педагожилор ын прочесул инструктив-едукатив.
1.3. Карактеристика ши есенца
формелор де базэ а
Шкоала ши грэдиница де копий – доуэ трепте ын ситема де ынвэцэмынт. Дакэ копилул девине непрегэтит кэтре лекцииле школаре, ын класэ ел се симте некомфортабил, деоарече аич се скимбэ позиция луй сочиалэ, копилул се инклуде ын анумит режим. Деачея ын активитатя инструктив-едукативэ а школий ши орьче институций прешколаре, каре гарантязэ прегэтиря нечесарэ кэтре шкоалэ, требуе сэ екзисте континуитате. Деоарече ачастэ ноциуне ын сенс женерал ынсямнэ асигураря директивей едукацией ши инструирий спре реализаря обьективелор ну нумай периоадей дате, дар ши периоадей де вяцэ виитоаре, апой континуитатя се преведе дин позиция институцией прешколаре ши шкоалэ.
Континуитатя дин позиция школий – есте сприжинул пе куноштинце, деприндерь ши причеперь, каре сынт екзистенте ла копил. Организаря лукрулуй ын шкоалэ требуе сэ декургэ прин евиденца нивелулуй категориал прешколар ши операционал а копилулуй.
Континуитатя дин позиция инстиуцией прешколаре – ориентаря спре черинцеле школий, формаря ачелор куноштинце, деприндерь ши причеперь, каре сынт нечесаре пентру инструиря континуэ ын шкоалэ.
Ын аша мод, ын фаца администрацией инстиуцией прешколаре ши школий требуе сэ се ынаинтезе сарчина: де а организа лукрул ын база асигурэрий континуитэций динтре институцииле де ынвэцэмынт фэрэ ынкэлкаря легэтурилор де континуитате динтре обьективе, концинут ши методе, формеле де организаре а инструирий ши едукацией, акордынд атенцие нечесарэ черинцелор сочиале фацэ де калитатя едукацией копиилор де вырстэ прешколарэ ши школарэ микэ.
Директивеле де базэ ын лукрул привитор асигурэрий континуитэций требуе сэ реясэ:
Прин интрмедиул директивелор енумерате май сус требуе стрикт сэ се урмэряскэ:
Активитатя методикэ инклуде ын сине студиеря методелор ши формелор активитэций инструктив-едукативе прин интермедиул:
Лукрул ку копиий констэ дин:
Лукрул ку пэринций пресупуне:
Концинутул акциунилор конкрете (темеле шединцелор педагожиче, меселор ротунде, семинарилор –практикумурь, ынтрунирилор методиче комуне) требуе сэ фие презентат ын програма инструктивэ а институицей прешколаре, яр паший лукрулуй – ын планеле ануале, планеле комуне де лукру.
Педагожий се ынтылнеск ку ун шир де проблеме ын асигураря континуитэций институцией прешколаре ши школий:
Меканизм а резолвэрий проблемей дате поате фи ындеплиниря урмэтоарелор етапе:
Активитатя методикэ се реализязэ прин интермедиул семинарилор – практикумурь, конворбирь, ынтылнирь методиче пентру педагожий школий ши институцией прешколаре дупэ урмэтоареле теме: