Контрольная работа по дисциплине «Деловой иностранный язык»

Автор работы: Пользователь скрыл имя, 13 Декабря 2013 в 17:07, контрольная работа

Краткое описание

I. Прочитайте и устно переведите на русский язык весь текст. Переведите письменно первый абзац.
II. Определите , являются ли утверждения:
а) истинными
b) ложными
c) в тексте нет информации
1) Work doesn’t need to be varied.
2) High performers are very keen to develop their skills.
3) High performers are very ambitious people.
III. Найдите лексические эквиваленты к выражениям из текста. Переведите слова и выражения из первого столбика на русский язык. Внесите Ваши ответы в таблицу.
IV. Определите основную идею текста.
a) Winning success
b) Identifying high performers
c) Motivating high-calibre staff
V. Расположите фразы диалога в правильной последовательности (cоедините цифры и буквы). Внесите Ваши ответы в таблицу. Перепишите диалог в правильном порядке.
VI. Расположите части делового письма в правильном порядке. (cоедините буквы и цифры). Внесите ответы в таблицу. Перепишите письмо в правильной последовательности.

Вложенные файлы: 1 файл

контрольная по англ — копия.doc

— 35.50 Кб (Скачать файл)

 

ФЕДЕРАЛЬНОЕ ГОСУДАРСТВЕННОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ  БЮДЖЕТНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ

ВЫСШЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ

ФИНАНСОВЫЙ  УНИВЕРСИТЕТ 

ПРИ ПРАВИТЕЛЬСТВЕ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ

ЗАОЧНЫЙ ФИНАНСОВО-ЭКОНОМИЧЕСКИЙ  ИНСТИТУТ

 

 

 

Кафедра "Философии, истории и права"

 

        Факультет Финансово-кредитный 

Специальность Финансы и кредит

(направление)

 

 

 

 

 

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА

 

  по дисциплине «Деловой иностранный язык»

 

  Вариант № 1

 

 

 

 

Студентка___

(Ф.И.О.)

Курс_____    № группы __

Личное дело № ______

Преподаватель

(Ф.И.О.)

 

 

 

 

 

 – 2013

 

 

1 ВАРИАНТ

I. Прочитайте и устно  переведите на русский язык  весь текст. Переведите письменно  первый абзац. 

Retaining Good Staff 

 An organization’s capacity to identify, attract and retain high-quality, high performing people who can develop winning strategies has become decisive in competitive advantage. High performers are easier to define than to find. They are people with limitless energy and enthusiasm. They are full of ideas and get things done quickly and effectively. They inspire others through the force of their example. Such people can push their organizations to great heights. However high performers generally leave because organizations do not know how to keep them. Money remains an important motivator but organizations should not imagine that it

is the only one that matters. In practice, high performers take for granted that they will get a good financial package. They seek motivation from other sources.

 High performers are very keen to develop their skills and their curriculum vitae. Offering time for regeneration is another crucial way for organizations to retain high performers. Work needs to be varied and time should be available for creative thinking and mastering new skills. They do not want to feel that success they are winning for the organization is lost because of the inefficiency of others or by weaknesses in support areas. Above all, high performers – especially if they are young – want to feel that the organization they work for regards them as special. If they find that it is not interested in them as people but only as high performing commodities, their loyalty is minimal. On the other hand, if an organization does invest in its people, it is much more likely to win loyalty from them and create a community of talent and high performance that will worry competitors.

Выполнение:

Способность организации к выявлению, привлечению  и удержанию высокого качества, с  высокой эффективностью людей, которые  могут разрабатывать выигрышные стратегии стала решающей в обеспечении конкурентных преимуществ. Высоких исполнителей легче определить, чем найти. Это люди с безграничной энергией и энтузиазмом. Они полны идей и добиваются цели быстро и эффективно. Они вдохновляют других не только переговорами бодрости духа, но также и за счет одной только силы своего примера. Такие люди могут выдвинуть их организации к большим и большим высотам. Однако, не все высокие исполнители украдены, некоторые потеряны. Высокие исполнители как правило, уходят, потому что организации не знают, как удержать их. Деньги остаются важным фактором мотивации, но организации не предполагают, что это - единственное, что имеет значение. На практике, высокие исполнители считают само собой разумеющимся, что они получат хороший финансовый пакет. Они ищут мотивацию из других источников.

II. Определите , являются  ли утверждения: 

 а) истинными

 b) ложными

 c) в тексте нет информации 

1) Work doesn’t need to be varied.

2) High performers are very keen to develop their skills.

3) High performers are very ambitious people.

 Выполнение:

1

2

3

 b

а

c


 III. Найдите лексические эквиваленты к выражениям из текста.  Переведите слова и выражения из первого столбика на русский язык.  Внесите Ваши ответы в таблицу.

1. to be keen on smth — заинтересованность  в чем либо 

a) a strong feeling of interest and

enjoyment about something and

eagerness to be involved in it

2. enthusiasm — энтузиазм 

b) creative people

3. high performers — высокие  исполнители

 c) the quality of remaining faithful to

principles, country etc

4. loyalty — лояльность 

 d) to like smth

5. organization — организация  

 e) eagerness and willingness to do

something without needing to be told

or forced to do it

6. motivation — мотивация  

 f) an ability to do something well,

especially because you have learned

and practised it 

7. to take for granted — принимать  как должное 

g) a group such as a business that has

been formed for a particular purpose

8. regeneration — регенерация  

h) a person, team, company etc that is

competing with another

9. skill — мастерсво  

i) making something develop and grow

strong

10. competitor — конкурент 

j) to value someone or something too

lightly


Выполнение:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

d

a

 b

c

g

e

 j

  i

f

h


IV. Определите основную идею текста.

a) Winning success

b) Identifying high performers

c) Motivating high-calibre staff

Выполнение: b) Выявления высоких исполнителей 

V. Расположите  фразы диалога в правильной  последовательности (cоедините цифры  и буквы). Внесите Ваши ответы  в таблицу. Перепишите диалог в правильном порядке. 

 a) Could I have two telephones?

 b) Ok. What would you like to order?

 c) Sure. It’s one hundred fifty dollars.

 d) Good morning. Spyline Products. Sales.

 e) Hello, I’d like to place an order, please.

 

Выполнение:

1

2

3

4

5

d

e

b

a

c


-Good morning. Spyline Products. Sales.

-Hello, I’d like to place an order, please.

-Ok. What would you like to order?

-Could I have two telephones?

- Sure. It’s one hundred fifty dollars.

VI. Расположите  части делового письма в правильном порядке. (cоедините буквы и цифры). Внесите ответы в таблицу. Перепишите письмо в правильной последовательности. 

a) Dear Mr. Fountain

b) 6 Lakeside Road

UK

5th March

Customer number: AF2789

Tel: mob 07890 74760

c) I am writing to complain about the computer that I bought from your company last week. I am unhappy with the computer. I’d like you to send one of your technicians to my house as soon as possible to fix it. I hope to hear from you in the near future, and can be contacted at any time on the mobile number above.

d) Mr. Fountain

Springbourne Technologies

Unit 7, Riverside Business Park

Wilham

e) Yours sincerely

 Chris Brown

Выполнение:

1

2

3

4

5

d

b

a

c

e


 Mr. Fountain

Springbourne Technologies

Unit 7, Riverside Business Park

Wilham

6 Lakeside Road

UK

5th March

Customer number: AF2789

Tel: mob 07890 74760

Dear Mr. Fountain

 I am writing to complain about the computer that I bought from your company last week. I am unhappy with the computer. I’d like you to send one of your technicians to my house as soon as possible to fix it. I hope to hear from you in the near future, and can be contacted at any time on the mobile number above.

Yours sincerely

 Chris Brown.


Информация о работе Контрольная работа по дисциплине «Деловой иностранный язык»