Контрольная работа по «Иностранным языкам»

Автор работы: Пользователь скрыл имя, 23 Марта 2014 в 18:34, контрольная работа

Краткое описание

1.Напишите транскрипцию следующих слов: ...
2.Переведите следующие сочетания: ...
3. Образуйте множественное число от выделенных сущ-х и произведите другие изменения в предложениях: ....
4. Замените существительные с предлогом “о” существительными в притяжательном падеже: ....
15.Поставьте глаголы, заключённые в скобки, в Past Indefinite: ....

Вложенные файлы: 1 файл

Kontrolna_rabota_anglysky_Manylova.doc

— 58.00 Кб (Скачать файл)

УРАЛЬСКИЙ ГУМАНИТАРНЫЙ ИНСТИТУТ

ФАКУЛЬТЕТ МЕНЕДЖМЕНТА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА

по дисциплине «Иностранный язык»

Вариант 2

 

 

 

 

 

 

Выполнил студент: Ревина В.В.

Группа: М-201з

Номер зачетной книжки: М12-01-23з

Проверил: Шайтанова А.Н

 

 

 

 

 

Екатеринбург, 2013

 

1.Напишите транскрипцию следующих слов:

 

 

tree - [tri:]                                                                                                          

Her-[hɜ:r]

people - [’pi:pəl]

Forty - [’fɔ:rtɪ]

Can -[kæn] 

Put - [pʋt]

Car - [kɑ:r]

Foot - [fʋt]

Was – (woz)

Some - [sʌm]

Coffee - [’kɔ:fɪ]

Train - [treɪn]

were - [wəː]

Voice - [vɔɪs]



2.Переведите следующие  сочетания:  

Town park – городской парк 
Hokey team – хоккейная команда 
musical instrument – музыкальный инструмент 
Summer night – летняя ночь 
river bank – берег реки 
Art gallery  - галерея искусства 
school yard – школьный двор 
family album – семейный альбом 
city centre – центр города 
 
 
3. Образуйте множественное число от выделенных сущ-х и произведите другие изменения в предложениях: 

1. His children are nice and clever. 
2. These women are economists in our firm. 
3. These men are old. 
4.The girl has nice little mice. 
5.Her feet are small. 
6.There are comfortable houses. 
7. In the magazine were very interesting stories. 
8.The football matches were over. 
9. The foliage are green and bright. 
10. Put the textbooks on the shelves.

4. Замените существительные  с предлогом “о” существительными  в притяжательном падеже:

1. My father’s garden 
2. My cousin Susan’s baby 
3. Student’s dictionary 
4. Our dean’s office 
5. Artist’s pictures 
6. My brother’s elder son 
7. Her grandparents’ car 
8. Women’ things 
9. Their friends’ children 
10. My colleagues’ plan 
11. My sisters’ album 

5.Вставьте вместо  пропусков определенные или неопределенные  артикли, где это необходимо: 
 
1. Have you got a lot of friends here? 
2. His mother is a young and attractive. 
3. What is his profession? He is an architect. 
4. Are your parents the engineers? 
5. That was a poor plan. 
6. Plan is on the wall. 
7. The textbooks are on the shelf. 
8. Take your books. 
9. Those were the new dictionaries. 
10. Where is a child? 

6. Заполните пропуски  соотв-щими предлогами: 

1. I receive letters from my partners regularly. 
2. My wife works in an office. 
3. The pupils go in the swimming-pool on Wednesday. 
4. Put the flowers in the vase. 
5. The baby is in the next room. 
6. Take the book into the bag. 
7. The cat likes to sleep in the arm-chair at the window. 
8. I am fond of sport. 
9. He is in duty. 
10. I am writing of a pencil. 
 
7. Раскройте скобки и вставьте подходящие по смыслу личные и притяжательные местоимения:

 

1. Не seldom meets her in the college. 
2. The woman lives far from me. 
3. 1 teach them English. 
4. We sit near him at the lectures. 
5. They know us quite well. 
6. His parents are rather young. 
7. Her pupils are very clever. 
8. My flat is comfortable and cozy. 
9. Our garden is big and beautiful. 
10. The building is very old. It’s walls are low. 
 
8. Раскройте скобки и вставьте подходящие по смыслу местоимения:  

1. These shelves are long and wide. 
2. What size are my shoes? 
3. That street is narrow and dirty. 
4. There is little ice in the juice. 
5. There are few trees in the young garden. 
6. There will be many problems in her life. 
7. He want’s to see the film himself. 
8. I like both books. 
 
9. Раскройте скобки и вставьте местоимения “some, any, no” или их производные: 
 
1.There are some famous pictures in the gallery. 
2. Nobody was glad to see the stranger. 
3. There was something strange on the bench. 
4. Was there anybody in the corridor? 
5. Have you got anything problems? 
6.Take something to read. 
7. There is nothing on the desk 
 
10. Заполните пропуски глаголом “to be” в соответствующей форме: 
 
1. My colleagues were in Paris last month. 
2. Birmingham is large industrial city in England. 
3. I am glad that she being here now. 
4. Do you see? These blocks of flats are of modern design. 
5. My friend was a good dancer when she was young. 
6. We were in the office yesterday. 
7. This is the picture, which I like best. 
8. Why are you late? 
9. Are they hungry? 
 
11. Заполните пропуски глаголом "to have (got)" в соответствующей форме:

1. John has many relatives. 
2. We had a lot of work to do a week ago. 
3. You had an interesting lecture yesterday 
4. Has she any French journals? 
5. They had a club sitting yesterday. 
6. The secretary has an important meeting today. 
7. I have a comfortable flat in this modern building. 
8. The flat is big. It has four rooms. 
9. How many cousins have you got? 
10. Who has the latest report?

 

12. Употребите  оборот "there+be" в следующих предложениях:

1. Look! There is somebody near the bus-stop. 
2. There are few students at the lecture yesterday. 
3. There are many nice trees in the park. It is so beautiful! 
4. There is one window in this room. 
5. There are seven days in a week. 
6. There is a telephone here soon. 
7. There are a lot of beautiful places in our town. 
8. There is nothing in the bag.

9. How many floors are there in this block of flats? 
10. How much tea is there in the glass a minute ago? 
 

13. Употребите глаголы, данные в скобках, в Present Continuous Tense:

1. Look. It is snowing. 
2. She has no time to answer your questions now because she is translating the article. 
3. My colleagues are discussing the problem from 7 till 9 yesterday. 
4. He is ready and he is waiting for you. 
5. Don't you see? He is looking through the telegrams. 
6. She is walking to her office because it is warm. 
7. What is she busy with? She is copying a text. 
8. Listen! Lucy is playing a guitar. 
9. Who is speaking at the meeting now? 
 
14. Употребите глаголы, данные в скобках, в Present Indefinite Tense:

1. I meet my colleagues here very often. 
2. He seldom comes there. 
3. They sometimes visit their grandparents. 
4. The students of our department attend lectures six days a week. 
5. We often invite guests to our place.  
6. I usually drink a cup of coffee in the morning. 
7. She gets to her office by tram. 
8. It rains here rather seldom in early spring. 
9. Her husband plays the piano very well. 
10. From time to time she tries to visit the museums. 

15.Поставьте глаголы, заключённые в скобки, в Past Indefinite:

1. Last year the competition held in March. 
2. We approved the plan. 
3. We paid special attention to the scientific work of each student. 
4. The visitors came on time. 
5. We packed the luggage in an hour. 
6. The parents sent for the doctor. 
7. A group of children went on a trip. 
8. We bought a few magazines at the book-stall. 
9. Last summer my friends lived in the South. 
10. The man looked at his watch. 

16. Переведите  следующие предложения на русский  язык:

1. После моих экзаменов я уеду на Кавказ. 
2. Он уедет за границу на самолете. 
3. Моя сестра остановится в Москве на несколько дней. 
4. Поезд прибудет через минуту. 
5. Мы будем ходить по городу. 
 
 
Филипп Блейк старший сын в своей семье. Он не живет с родителями. У него есть уютный дом в небольшом городке недалеко от Лондона. Филиппу 30 лет и он не женат. Он работает в Лондоне менеджером на заводе. Филипп всегда ездит в Лондон в будние дни. В воскресенье у него выходной, поэтому он не ездит в офис в этот день.

Филипп в действительности очень занятой человек. Его день начинается довольно рано. Как обычно, будильник звонит в 6:00 утра. Он встает, умывается, одевается, завтракает и покидает дом. У Филиппа есть машина, по - этому он добирается до работы за полчаса. В 9 часов он уже в своем офисе. Он смотрит газеты от начала до конца, потому что его интересуют политические и деловые события. Затем он занят с почтой.

Филипп обычно обедает в кафе, но иногда он остается на заводе и обедает с коллегами в столовой. Он покидает свой офис в 6 вечера. Иногда, когда у него много работы, он задерживается до 7. Три раза в неделю у Филиппа уроки французского. Он изучает французский язык с удовольствием. Время от времени Филипп ездит в другие города, чтобы обсудить дела с клиентами.

 

 

Стратфорд очень интересный город. В самом центре Англии. Вблизи Стратфорда нет ни гор, ни глубоких долин, но там есть красивые леса, зеленые поля, тихая река – Эйвон и прекрасные дома.

Стратфорд является оживленным городом, особенно в базарные дни. Первое место, куда мы идет - это место, где родился Шекспир, маленький дом с небольшими комнатами в центре Стратфорда.

Затем мы идем в церковь, где Шекспир был похоронен. Там есть бюст Шекспира. Мы так же посетили дом Анны Хатауэй, примерно в миле от Стратфорда. Анна была женой Шекспира, и дом остался такой же, как это и было в свое время.

Мы взглянем на Шекспировский мемориальный театр. Как приятно увидеть, как играют здесь! Они делают “Сон в летнюю ночь” этим вечером, но у нас нет билетов.

Город Бристоль, столица страны Запада, является живым учебником истории Англии. Это было уже важно в начале царствования Этелреда (978-1013). Имелся собственный монетный двор. Сегодня это один из самых процветающих центров торговли и промышленности в современной Англии.

Здесь Эйвон впадает в устье реки Северн и город смотрит на запад, на Атлантический океан.

Городские Доки, очень старая часть системы дока, лежат в сердце самого города. Порт играет очень важную роль в процветании Бристоля.

Помимо разнообразных отраслей промышленности Бристоля, судостроения и судоремонта, город известен промышленностью авиадвигателей и самолетов. Другая большая промышленная группа включает производство удобрений, химических веществ, и красок.

Бристоль - город широких культурных интересов, и драма, балет и музыка  очень важны здесь. Образование - сильная черта, и в добавление к Университету есть многочисленные школы имеющие высокую репутацию.

Город богат красивыми парками и открытыми пространствами.

 

 

 

 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

  
 
 

 
 

 

 

 

 


Информация о работе Контрольная работа по «Иностранным языкам»