What Is Quality Management

Автор работы: Пользователь скрыл имя, 20 Сентября 2013 в 14:11, доклад

Краткое описание

Quality management, also known as quality control, is a system used by all types of businesses all around the world. This type of management system can help any type of business provide consumers with the best product and/or service possible by coordinating its activities, which leads to an increase in its effectiveness and efficiency. There are many different types of quality management systems utilized by businesses. Through these types of systems, a business can monitor and measure the quality of its products and/or services being offered to consumers. An effective quality management system helps a business to increase its competitive edge, augment its organizational development, highlight its customer satisfaction, and more.

Вложенные файлы: 1 файл

What Is Quality Management.doc

— 34.50 Кб (Скачать файл)

What Is Quality Management?

Quality management, also known as quality control, is a system used by all types of businesses all around the world. This type of management system can help any type of business provide consumers with the best product and/or service possible by coordinating its activities, which leads to an increase in its effectiveness and efficiency. There are many different types of quality management systems utilized by businesses. Through these types of systems, a business can monitor and measure the quality of its products and/or services being offered to consumers. An effective quality management system helps a business to increase its competitive edge, augment its organizational development, highlight its customer satisfaction, and more.

Through quality management, a business finds that it is able to gain a competitive edge because it can better understand all of its operational processes. Understanding operational processes enables a business to improve them, which, in turn, allows for innovation and enhancing of the quality of its products and/or services being offered to consumers. Some of the most commonly utilized quality control process improvement tools are process mapping, brainstorming, scatter diagrams, control charts, and force field analyses. These tools help an organization's employees to stay creative and productive, which increases a business’ competitive edge. It is important for a business to carefully choose what quality management tools it uses, as different types of businesses will use different types of systems.

Organizational development is improved for businesses that utilize a quality control system. This increase in development stems from all organizational employees staying aware of their organization’s product and/or service quality. The more focused and educated an organization’s employees stay about quality, the higher quality the organization’s products and/or services will be. Quality management systems also lead to quality planning, which leads to an improvement in employee communication skills, a broadening of employee skills and knowledge, as well as an increase in organizational flexibility. These systems also improve an organization’s internal customer/supplier relationships.

One of the most valued aspects of utilizing a quality management system is that it leads to an increase in customer satisfaction. This type of system increases a business’ ability to reduce the waiting time of its consumers, improve its delivery and shipping methods, as well as increase its customer loyalty. The higher the rate of customer loyalty a business has, the higher its profit levels will be. A quality control system is able to analyze the experiences of existing and past customers to meet existing and potential customers’ expectations. Meeting customers’ expectations is the key element in providing superb customer satisfaction.

 

 

 

 

 

 

 

Что такое качественное управление?

Качественное управление, также известное как контроль качества, является системой, используемой всеми типами фирм по всему миру. Этот тип системы управления может  помочь любому типу бизнеса предоставить потребителям лучший продукт и/или обслуживание, возможное, координируя его действия, который приводит к увеличению его эффективности и эффективности. Есть много различных типов систем управления качеством, используемых фирмами. Через эти типы систем бизнес может контролировать и измерить качество своих продуктов и/или услуг, предложенных потребителям. Эффективная система управления качеством помогает бизнесу увеличить свое конкурентное превосходство, увеличить его организационное развитие, выдвинуть на первый план его удовлетворенность потребителя, и больше.

Через качественное управление бизнес находит, что это в состоянии  получить конкурентное превосходство, потому что это может лучше  понять все свои эксплуатационные процессы. Понимание эксплуатационных процессов  позволяет бизнесу улучшить их, который, в свою очередь, учитывает новшество и усиление качества его продуктов и/или услуг, предложенных потребителям. Некоторые обычно используемые инструменты совершенствования процесса контроля качества - картография процесса, мозговая атака, диаграммы разброса, управляют диаграммами и исследованиями силового поля. Эти инструменты помогают сотрудникам организации остаться творческими и производительными, который увеличивает конкурентное превосходство бизнеса. Для бизнеса важно тщательно выбрать, какие качественные инструменты управления это использует, как различные типы фирм будут использовать различные типы систем.

Организационное развитие улучшено для фирм, которые используют систему контроля качества. Это увеличение развития происходит от всех организационных  сотрудников, остающихся, зная о продукте их организации и/или качестве обслуживания. Чем более сосредоточенный и образованный сотрудники организации остаются о качестве, тем более высокое качество продукты и/или услуги организации будет. Системы управления качеством также приводят к качественному планированию, которое приводит к улучшению коммуникативных способностей сотрудника, расширению навыков сотрудника и знания, так же как увеличения организационной гибкости. Эти системы также улучшают внутренние отношения клиента/поставщика организации.

Один из самых ценных аспектов использования системы  управления качеством - то, что оно  приводит к увеличению удовлетворенности  потребителя. Этот тип системы увеличивает  способность бизнеса уменьшить  время ожидания ее потребителей, улучшить ее поставку и способы доставки, так же как увеличить ее потребительскую лояльность. Чем выше темп потребительской лояльности, которую имеет бизнес, тем выше его уровни прибыли будут. Система контроля качества в состоянии проанализировать события существующих и прошлых клиентов оправдать надежды существующих и потенциальных клиентов. Оправдывание надежд клиентов является основным элементом в обеспечении превосходной удовлетворенности потребителя.


Информация о работе What Is Quality Management