Контрольная работа по английскому языку

Автор работы: Пользователь скрыл имя, 10 Ноября 2011 в 10:06, контрольная работа

Краткое описание

Переведите предложения. Подчеркните сказуемые и определите их время и залог.Переведите следующие предложения. Подчеркните формы герундия.

Вложенные файлы: 1 файл

англ.язык контр. раб.3.docx

— 41.06 Кб (Скачать файл)

АЛМАТИНСКИЙ ФИЛИАЛ   НЕГОСУДАРСТВЕННОГО  ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО УЧРЕЖДЕНИЯ ВЫСШЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО  ОБРАЗОВАНИЯ   «САНКТ-ПЕТЕРБУРГСКИЙ  ГУМАНИТАРНЫЙ  УНИВЕРСИТЕТ  ПРОФСОЮЗОВ»

 
 
 

                                                                                 Факультет: Культуры

 

                                                                              Кафедра: СКТ

 
 
 
 

контрольная работа №3

 

по дисциплине: английский язык

 

 

Выполнила студентка:

202КВ группы II курса

вечернего отделения

Крапивина

Тамара  Дмитриевна

_____________________

(подпись)

Проверил:  старший 

преподаватель

ЛЕМЯСКИНА

НАТАЛЬЯ ВАСИЛЬЕВНА

 

Алматы, 2011

 

Контрольная работа №3

 
  1. Переведите предложения. Подчеркните сказуемые и определите их время и залог.
 
  1. I was shown their letters of introduction. / Past Indefinite, Passive Voice. Мне показали их рекомендательные письма.

      2. The child knows that he is being praised. /Principal clause: Present Indefinite, Active Voice. Subordinate clause: Present Continuous, Passive Voice. Ребёнок знает, что его похвалят.

    3. He was not the man to draw back when his dignity was concerned. / Principal clause: Past Indefinite, Active voice. Subordinate clause: Past Indefinite, Passive voice. Он был не из тех кто отступает, когда задевают его гордость.

    4. Nothing that’s worth doing is done easily. / Present Indefinite, Passive Voice. Стоящие дела легко не делаются.

    5. Don’t make such a noise. You’ll get turned out. /1 sentence: Present Indefinite, Active voice, Imperative. 2 sentence: Future Indefinite. Не шуми. Тебя выгонят.

    6. The moment you are offered something that you want – you want something else. /Present Indefinite, Passive voice, Present Indefinite, Active voice, Present Indefinite, Active voice. Когда тебе предлагают то, что ты хочешь – ты хочешь чего-то другого.

    7. I haven’t been given a chance to explain. /Present perfect, passive voice. Мне не дали и шанса всё объяснить.

    8. He had heard to discuss the possibility. / Past perfect, Active voice. Он выслушал, чтобы обсудить возможность.

 
  1. Преобразуйте  предложения, сделав дополнение подлежащим. Внесите соответствующие изменения. 
 
  1. You can rely on this man. / This man can be relied on.
  2. They speak much about the new film. / The new film is much spoken about.

   3. We must look into the matter. /The matter must to be looked into.

   4. A bigger firm has taken over his business. /His business has been taken by a bigger firm.

   5. In his circle they looked on the police as enemy. / In this circle the police was looked on as enemy.

   6. I’m sure they will look better after him in an army hospital. / I’m sure he will be looked after better in an army hospital.

   7. The doctor won’t operate on me. / I won’t be operated on by the doctor.

   8. They have talked a good deal about you. / A good deal have been talked about you.

 
  1. Переведите следующие предложения. Подчеркните формы герундия.
 

    1. Seeing is believing. / Увидеть – значит поверить.

    2. For a woman, being needed is everything in life. / Самое важное в жизни женщины – быть нужной.

    3. Nothing is so dangerous as being too modern. / Нет ничего более опасного, чем быть слишком современным.

    4. I appreciate your coming to my defense. /Я признателен вам за то что вы встали на мою защиту.

    5. I left I had been caught boasting. /Я ушёл так как меня застали хвастающимся.

    6. Looking after one man is really enough, but two is rather an undertaking.. / Заботиться об одном человеке уже достаточно, о двоих довольно хлопотно.

    7. I shall look forward to seeing your book. / Буду с нетерпением ждать выхода твоей книги.

    8. On hearing the news which was fantastic, she couldn’t help crying with happiness. / Она не смогла сдержать слёз счастья, когда услышала эту замечательную новость.

    9. Increasing prices are making food very expensive. / Из-за роста цен продукты питания становятся очень дорогими.

    10. She experienced an unreasonable feeling of having been cheated. / Она почувствовала, что значит быть обманутой.

 
  1. Переведите следующие предложения. Подчеркните формы инфинитива.
 
  1.   To see is to believe. / Увидеть – значит поверить.
  2. To understand all is to forgive all. / Всё понять – значит всё простить.
  3. He had made it a rule to get up at sunrise. / Он взял за правило вставать с восходом солнца.
  4. He had a keen desire to learn. / У него было огромное желание учиться.
  5. I’m afraid I haven’t much to be proud of. / Боюсь мне практически нечем гордиться.
  6. He was too clever a man to be bluffed. / Он был слишком умён чтобы быть обманутым.
  7. I haven’t finished yet. – What is there to finish? / Я ещё не закончил. – Что тебе ещё осталось сделать?
  8. It is known to be impossible. / Все знают, что это не возможно.
  9. He was believed to be preparing a report on the incident. / Думали что он подготовит сообщение об инциденте.
  10. Darius wanted all the Greek states to submit to him. / Дарий хотел чтобы вся Греция покорилась ему.
  11. She made him look stupid. / Она выставила его глупцом.
  12. Nobody saw her disappear. / Никто не видел как она ушла.

     

  1. Закончите следующие предложения, употребляя глаголы в скобках в форме инфинитива или герундия.
 
  1. He expects to come (come) round about six this evening.
  2. He kept interrupting (interrupt) while we were talking.
  3. It wasn’t worth talking to him about it.
  4. It is a hard job to clean the kitchen.
  5. He regretted hurting her feelings.
  6. It was a pleasure to see him among us again.
  7. He suggested her having dinner a restaurant before going to the theatre.
 
  1. Переведите  предложения, вставив  подходящее по смыслу слово (exciting, adoring, coming, waiting, bearing). Подчеркните причастия: Present Participle (5) и Past Participle (5).
 
  1. Factories in Japan are becoming even more automated, making increasing use of robots.
  2. Tom was the happy husband, Adoring and adored.
  3. On the surface my life was varied and exciting, but beneath it was narrow.
  4. They were preoccupied with coming debate.
  5. I could hear the voices of the kids waiting for the school bell to ring.
  6. The door was opened by one of the man-servants, bearing an envelope, addressed to me.
 
  1. Употребите  глаголы, данные в  скобках, в форме  Present или Past Participle.
 
  1. a) I had nothing to do. I was bored and lonely. (bore)

    b) I had only one book with me but I didn’t read it. It was so boring.

  1. a) She can be so charming when she wants. (charm).

    b) He was charmed by her unusual beauty.

  1. a) We were dreadfully late. It was very embarrassed (embarrass).

    b) George made a perfect fool of himself. He was awfully embarrassing.

  1. a) It is the most interesting book I’ve ever read. (interest).

    b) He is really interested in the results of the experiment.

  1. a) She was quite amused by his attempts to make her pay attention to him.

    b) She is always so amusing (amuse).

 
  1. Выполните задания, учитывая различные функции глагола.

     

    а) Подчеркните смысловые глаголы (в скобках указано количество смысловых глаголов в предложении).

 
  1. She will wait for you. (1)
  2. He realized he didn’t know anyone here to talk to except Max. (3)
  3. I thought I knew why they had come. (3)
  4. We discovered his wife knew London far better than he did. (3)
  5. He said money didn’t matter much, since his wife was so rich. (3)
  6. Do you always do what the boss tells? (2)
  7. She has had six different jobs since she left school. (2)
  8. But I must have the doctor handy, in case she feels worse. (2)
  9. I wondered if he had kept promise. (2)
 

  b) Подчеркните вспомогательные глаголы.

 
  1. I don’t speak English very well. (1)
  2. What do we do next? (1)
  3. I’ll see that she is properly looked after. (2)
  4. Does he live here or is he just visiting? (2)
  5. Did you know each other or hadn’t you met before? (2)
  6. Do you think all grown up people play in that childish way when nobody is looking? (2)
  7. Everything you have planned to do is sensible. (1)
  8. The great detective has retired from business. He is growing roses in a little cottage in Dorking. (2)
  9. But you’ve not been to England much lately. Public opinion is changing. (2)
 

c) Подчеркните модальные глаголы и их заменители.

 
  1. You will get a good seat If you get there early. (1)
  2. I suppose you should not miss the opportunity. (1)
  3. I promised I would come on time. (1)
  4. They must come if they are allowed. (2)
  5. She knew what she had to do. (1)
  6. Surely, we’ll be able to come to some agreement on price. (1)
  7. We are to wait for them at the entrance. (1)
  8. What a pity you have to go now. (1)
  9. She went on to say he was a man one could trust completely. (1)
 
  1. Переведите  указанные предложения  из упражнения VIII, принимая во внимание многофункциональность глаголов to be, to have, to do (смысловой/вспомогательный / модальный / заменитель другого глагола / связка) и определите:
 
  1. функции to be – 3b, 4b, 6c, 7c, 8b, 9a, 9b.

    Например:

 

    3b Я прослежу, чтобы за ней хорошо ухаживали. (вспомогательный).

    4b Он живет здесь или просто кого-то навещает? (вспомогательный).

    6c Мы, несомненно, сможем договориться о цене. (заменитель глагола).

    7c Мы подождём их у входа. (вспомогательный)

    8b Великий детектив отошёл от дел. Сейчас он выращивает розы в домике в Доркинге. (вспомогательный)

    9a Я сомневался что он сдержал обещание. (здесь нет глагола to be)

    9b Ты уже давно не бывал в Англии. Общественное мнение меняется. (смысловой, вспомогательный)

 
  1. функции to have – 7a, 7b, 5c, 8c.
 

    7a Она сменила 6 мест работы с тех пор как бросила школу. (вспомогательный, смысловой)

    7b Всё что ты запланировал сделать – благоразумно. (вспомогательный)

    5c Она знала что должна была сделать. (модальный)

    8c Как жаль, что тебе нужно уйти сейчас. (модальный)

 
  1. функции to do – 6a, 4b, 5b, 4a.
 

    6a Ты всегда делаешь то что тебе говорит начальник? (вспомогательный, смысловой)

    4b Он здесь живёт или просто в гости приехал? (вспомогательный)

    5b Вы знали друг друга или раньше встречались? (вспомогательный)

    4a Мы узнали, что его жена знает Лондон намного лучше чем он. (заменитель глагола)

 
  1. Учитывая  правило согласования времен и бессоюзное подчинение, переведите следующие предложения  из упражнения VIII:
 

     2a He realized ^ he didn’t know anyone here to talk to except Max.

Информация о работе Контрольная работа по английскому языку