Контрольная работа по «Английскому языку»

Автор работы: Пользователь скрыл имя, 09 Ноября 2013 в 00:36, контрольная работа

Краткое описание

I. Перепишите следующие предложения, предварительно выбрав из заключенных в скобки, соответствующие местоимения и переведите их на русский язык.
II. Перепишите следующие предложения. Найдите и подчеркните в них прилагательные и наречия, определите их формы сравнения и переведите предложения на русский язык.
III. Перепишите следующие предложения, поставив глагол-сказуемое в необходимую временную форму, и переведите их на русский язык.

Вложенные файлы: 1 файл

Английский (1 вариант).doc

— 70.00 Кб (Скачать файл)

МИНИСТЕРСТВО СПОРТА И ТУРИЗМА

РЕСПУБЛИКИ БЕЛАРУСЬ

 

БЕЛОРУСССКИЙ ГОСУДАРСТВЕННЫЙ  УНИВЕРСИТЕТ

ФИЗИЧЕСКОЙ КУЛЬТУРЫ

 

 

 

 

 

Кафедра иностранных языков

 

 

 

Контрольная работа по английскому языку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

студента II курса заочной формы обучения,

факультета СИиЕ, группы № 113

Ждановича Игоря Станиславовича

                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Минск 2013

 

 

Вариант 1

 

 I.  Перепишите следующие предложения, предварительно выбрав из заключенных в скобки, соответствующие местоимения и переведите их на русский язык.

 

1. When (I/me) … was six years old  my father took (I/me) … to a football match.

When I was six years old  my father took me to a football match.

Когда мне было 6 лет, мой отец взял меня с собою на футбольный матч.

 

2. (These/This) … skis are very expensive.

These skis are very expensive.

Эти лыжи очень дорогие.

 

3. (Anybody/Everybody) … liked this young football player’s performance.

Everybody liked this young football player’s performance.

Каждому понравилось  выступление этого молодого футболиста.

 

4. How (many/much) … time a day do you practice?

How much time a day do you practice?

Сколько времени каждый день вы уделяете тренировкам?

 

5. Arthur told (him/his) … doctor about the back problems.

Arthur told his doctor about the back problems.

Артур рассказал своему врачу о  проблемах со спиной.

 

6. Tell me (who/why) … taught you playing table tennis so well.

Tell me who taught you playing table tennis so well.

Скажи мне, кто научил тебя играть так хорошо в настольный теннис

 

7. There are (any/no) competitions in February.

There are no competitions in February.

В феврале не будет соревнований.

 

II. Перепишите следующие предложения. Найдите и подчеркните в них прилагательные и наречия, определите их формы сравнения и переведите предложения на русский язык.

 

1. At the last championship he got the worst injury in his sports career.

На самых последних соревнованиях  он получил наихудшую травму в  своей спортивной карьере. (оба в превосходной степени)

 

2. At the 2008 Beijing Olympics the Belarusian team performed most successfully in athletics, canoeing and weight-lifting.

На Олимпийских играх 2008 г. в  Пекине белорусская сборная наиболее успешно выступила в таких  видах спорта как легкая атлетика, гребля на каное и тяжелая атлетика. (в превосходной степени)

 

3. He demonstrated better performance in sprint than in middle-distance events. Он показал лучшее выступление в спринте, нежели в беге на средние дистанции.  (сравнительная степень)

 

4. We don't have any information about his further life after he retired from competitions.

У нас нет никакой  информации о его дальнейшей судьбе с того момента как он ушел из спорта. (сравнительная степень)

 

5. The British believe that swimming is one of the most beneficial sports. Британцы считают, что плавание это один из наиболее полезных видов спорта. (превосходная степень)

 

6. The services of rehabilitation centers in Minsk are half as expensive as those our athletes were offered in Rome.

Стоимость услуг в реабилитационных центрах Минска на половину ниже чем в Риме. (сравнительная)

 

7. Alex is not so good at team games as Mike.

Алекс на так хорош в командных играх как Майк. (сравнительная степень).

 

III. Перепишите следующие  предложения, поставив глагол-сказуемое  в необходимую временную форму, и переведите их на русский язык.

 

1. Belarusian people (play) sport and games since ancient times.

Belarusian people have been playing (play) sport and games since ancient times.

Белорусы занимаются спортом с  давних времен.

 

2. People who (do) morning exercises regularly feel and look quite fit.

People who do (do) morning exercises regularly feel and look quite fit.

Те, кто регулярно делает утреннюю зарядку, чувствуют себя отлично  и выглядят подтянутыми.

 

3. It's 10.00 in the morning. The gymnasts (warm up) before the competitions.

It's 10.00 in the morning. The gymnasts are warming up (warm up) before the competitions.

10 часов утра. Гимнасты делают разминку перед соревнованиями.

 

4. Belarusian athletes (take part) in the 26th Olympic Games as a national team for the first time.

Belarusian athletes took part (take part) in the 26th Olympic Games as a national team for the first time.

 В 26 Олимпийских играх белорусские атлеты впервые выступали как национальная команда.

 

5. The game (finish) already before we came to the stadium.

The game had finished (finish) already before we came to the stadium.

Игра уже закончилась к тому моменту как мы пришли на стадион.

 

6. If he (give up) bad habits, he (feel) healthier.

 If he gives up (give up) bad habits, he feels (feel) healthier.

Если он избавится от вредных  привычек, он будет чувствовать себя лучше.

 

7. When Nick (join) this sport club?

When Nick joined (join) this sport club?

Когда Ник пришел заниматься в этот спортивный клуб?

 

IV. Перепишите и переведите следующие предложения. Поставьте вопросы к выделенным словам.

 

1. Mikhail Krivonosov became the first Olympic silver medalist from Belarus.

Михаил Кривоносов стал первым серебряным Олимпийским чемпионом из Беларуси.

Who became the first Olympic silver medalist from Belarus?

 

2. Coubertin revived the Olympic Games because he wanted to encourage young people to participate actively in sport.

Кубертен возродил Олимпийские  Игры, т.к. он хотел, что бы молодые люди активнее занимались спортом.

Why did Coubertin revive the Olympic Games?

 

3. The city has to build many facilities for the coming competition.

К грядущим соревнованиям в городе должны построить много сооружений.

What does the city have to do for the coming competition?

 

4. In rugby players are allowed to attack and hold the opponents.

В регби игрокам разрешается  атаковать и задерживать соперника.

Are rugby players allowed to attack and hold the opponents?

 

5. There are 243 stadiums in Belarus.

В Беларуси 243 стадиона.

How many stadiums are in the Belarus? 

 

V. Перепишите следующие предложения, заполнив пропуски подходящими по смыслу модальными глаголами и их эквивалентами: can, may, need, could, shouldn’t, must, ought to, have to. Переведите предложения на русский язык.

 

1. All schools have to build playing fields, gyms and sports grounds to ensure physical education.

Все школы должны строить игровые  поля, спортзалы и спортивные площадки чтобы можно было заниматься физической культурой.

 

2. Students may use the university sports facilities free of charge.

Студенты могут пользоваться спортивными сооружениями университета бесплатно.

 

3. I could run much faster when I was younger.

Я мог бегать гораздо  быстрее когда я был молодым.

 

4. Experienced athletes ought to help the young ones.

 Опытные атлеты должны помогать молодым.

 

5. Peter is putting on weight, he drives everywhere and never walks, he shouldn’t use his car so much.

Питер набирает вес, он все  время ездит за рулем и никогда  не ходит пешком, ему не следовало  бы так часто ездить на машине. 

 

6. Cricket players have to wear white shirts, trousers and boots.

Игроки в крикет должны носить белые футболки, брюки и  ботинки.

 

7. You need a special field to play golf, so the game in rather expensive and only rich people can afford to play it.

Для игры в гольф понадобится специальное поле, поэтому сама игра очень дорогая и лишь состоятельные люди могут ее себе позволить.

 

VI. Перепишите следующие предложения, выбрав глагол в необходимой видовременной форме и залоге, и переведите их на русский язык.

 

1. Many people (are employing/ are employed) in jobs related to sport and physical activity.

Many people are employed in jobs related to sport and physical activity.

Многие люди работают в сфере спорта и физической культуры.

 

2. The National Olympic Committee of the Republic of Belarus (was recognized/ has been recognized) officially at the 101st IOC Session in September 1993.

The National Olympic Committee of the Republic of Belarus was recognized officially at the 101st IOC Session in September 1993.

Национальный олимпийский комитет РБ официально был признан на 101 сессии Международного олимпийского комитета в сентябре 1993 г. 

3. Athletes and fans hope that several major international sports events (will hold/ will be held) in Minsk in future.

Athletes and fans hope that several major international sports events will be held in Minsk in future.

Спортсмены и фанаты надеются, что ряд крупных международных соревнований проведут в Минске в будущем.

 

4. Some form of cricket (was played/ was being played) in England in the 13th century.

Some form of cricket was being played in England in the 13th century.

Некоторые формы крикета практиковались в Англии в 13 веке.

 

5. Currently the World Gymnastics Championships competition (divide/ is divided) into team qualifying round, team finals, all-round finals and event finals.

Currently the World Gymnastics Championships competition is divided into team qualifying round, team finals, all-round finals and event finals.

В настоящее время  Мировые соревнования по гимнастике делятся на командный квалификационный раунд, командные финалы, финальные  соревнования по многоборью и финалы по отдельным видам гимнастики.

 

6. Since 1996 compulsory programme (was eliminated/ has been eliminated) from the team gymnastics competitions.

Since 1996 compulsory programme has been eliminated from the team gymnastics competitions.

С 1996 г. обязательная программа  в командных соревнованиях по гимнастике была отменена.

 

7. Belarus is proud of its sporting achievements but there is much more that can and must (be doing/ be done).

Belarus is proud of its sporting achievements but there is much more that can and must be donе.

Беларусь гордится своими спортивными достижениями, но еще гораздо больше необходимо сделать.

 

VII. Прочитайте весь текст. Письменно переведите абзацы 1, 4 на русский язык.

 

Badminton.

 

  1. Badminton is a racquet sport played by either two opposing players (singles) or two opposing pairs (doubles), who take position on opposite halves of a rectangular court that is divided by a net. Players score points by striking a shuttlecock with their racquet so that it passes over the net and lands in their opponents' half of the court. Each side may only strike the shuttlecock once before it passes over the net. A rally ends once the shuttlecock has struck the floor.

Бадминтон – это ракеточный вид спорта с участием двух соперников (одиночный) или двух пар соперников (парный), которые располагаются на противоположных площадках прямоугольного корта, разделенного сеткой. Игроки зарабатывают очки, перебрасывая волан через сетку, на сторону соперника. Допускается лишь одно касание волана для того, чтобы он перелетел через сетку. Розыгрыш закончен как только волан коснулся пола.

  1. The beginning of badminton can be traced to mid-18th century British India, where it was created by British military officers who stationed there. This game was taken by retired officers back to England where it developed and rules were set out. Although it appears clear that Badminton House, Gloucestershire, owned by the Duke of Beafart, has given its name to the sports, it is unclear when and why the name was adoped.
  2. Despite its image of a lazy backyard game, badminton, played seriously, is actually an intensely athletic sport providing significant health and fitness benefits. In a typical recreational game a player can run the eguivelent of a mile and burn about 250 calories.
  3. Since 1992, badminton has been an Olympic sport with five events: men's and women's doubles, and mixed doubles, in which each pair consists of a man and a woman. At high levels of play, especially in singles, the sport demands excellent fitness: players require aerobic stamina, agility, explosive strength, speed and precision. It is also a technical sport, requiring good motor coordination and racquet handling skills and techniques.

С 1992 г. бадминтон включен  в программу Олимпийских игр  в 5 разрядах: мужские и женские  двойки, смешанные двойки, в которых в каждой паре есть мужчина и женщина. Высокий уровень игры, особенно в одиночном разряде, требует хорошей физической подготовки: игроки должны быть выносливыми, подвижными, обладать взрывной силой, скоростью и точностью. Это также технический вид спорта, требующий высокой координации и умения обращаться с ракеткой.   

 

VIII. Ответьте письменно на вопросы к абзацам 2, 3.

  1. How did the name of the game appear?

It was Badminton House owned by the Duke of Beafart to give the name of the game.

  1. What is the recreational effect of badminton?

In a typical recreational game a player can run the equivalent of a mile and burn about 250 calories.

 

 


Информация о работе Контрольная работа по «Английскому языку»