Контрольная работа по «Деловой английский язык»

Автор работы: Пользователь скрыл имя, 16 Декабря 2013 в 19:05, контрольная работа

Краткое описание

I. Прочитайте и устно переведите на русский язык весь текст.
Переведите письменно первый абзац.
How to Make the Most of a Job Interview

Вложенные файлы: 1 файл

англ яз.docx

— 26.21 Кб (Скачать файл)

Федеральное государственное  образовательное

бюджетное учреждение высшего  профессионального образования

 

«ФИНАНСОВЫЙ УНИВЕРСИТЕТ

ПРИ ПРАВИТЕЛЬСТВЕ  РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ»

 

 

Кафедра: «Философии истории и права»

Контрольная работа №1

по дисциплине «Деловой английский язык»

Вариант 3

 

 

                                                      

 

                                                      Факультет: Менеджмент и маркетинг

                                                         Направление: бакалавр менеджмента

                                  Курс 2, группа 12 БМВ

Номер зачетной книжки:100.28\120064

                                                       Преподаватель: Пр. Абдуллина Р.А.

                                     Выполнила: Михеева Е.Е

 

 

Уфа 2013

 

 

Вариант 3

I. Прочитайте  и устно переведите на русский  язык весь текст. 

Переведите письменно первый абзац.

How to Make the Most of a Job Interview

If you’ve done your paperwork right, managed to arouse an employer’s interest and landed a job interview, your real work is just beginning. It’s one thing to impress somebody on paper or over the telephone, but it’s another thing to impress in the flesh. A job interview is a business appointment in which everything counts in conveying a good impression. Experts will tell you that advance preparation is the key to interview success. Before you go to a job interview, find out all you can about the company. Depending on the results of your research, you are supposed to prepare an interview outfit that will make you look your very best. In most places you are not expected to wear a Chanel suit, but even if you are fresh from school don’t think that your favorite blue jeans, an oversized sweater and a T-shirt will be right for projecting a businesslike image.

Many personnel managers will confess that they often turn candidates down for poor appearance; however, your looks alone will not help you get a job unless you are well prepared for the interview. It makes perfect sense to go through your resume once again and make sure you know the dates of important events.

Another thing you can do is go through your personal achievements to make up your mind what you might want to present to an interviewer as an impressive argument in your favor. Before the interview, give yourself a good rest , budget  your time well, prepare everything you need in advance, so as not to panic and get lost at last minute!

Every organization has its own culture and traditions, but there are some things to consider that may help everyone.

You know that in many positions your lack of experience is a big disadvantage. You can also compensate for your lack of experience with your qualifications, enthusiasm, ability to learn quickly, and most of all your sense of responsibility.

It’s natural therefore that if you really want to get this job you must show yourself as a mature individual who is not acting on impulse, but is quite serious about his/her choices. Fight for your place in life: change negative into positive: you are young but you are strong and can learn fast.

Перевод:

Если вы подготовили ваши письменные документы, вам удалось  пробудить интерес у работодателя и пройти собеседование, то ваша реальная работа только начинается. Нужно не только произвести впечатление на кого-то на бумаге или по телефону, но и нужно  произвести впечатление наяву. Собеседование  является деловой встречей, в которой  всё должно передать хорошее впечатление. Эксперты скажут вам, что заблаговременная подготовка является ключом к успеху интервью. Перед тем как идти на собеседование, вы можете узнать как  можно больше о кампании. В зависимости  от результатов ваших исследований, вы должны подготовить на интервью одежду, в которой вы будете выглядеть  очень хорошо. В большинстве мест вам не нужно носить костюм от Chanel, но если вы только что из школы, не думаю что ваши любимые джинсы, негабаритный свитер и футболка спринтом будут правильным выбором для создания делового имиджа.  
  II. Определите , являются ли утверждения:

 а)  истинными 

b) ложными 

c) в  тексте нет информации 

 

1. This is an interview for candidates who have done their paperwork

successfully.

2. Many personnel managers often turn candidates down only for lack of

experience.

3. Things like jeans and T-shirts are not suitable for a business office.

Ответ:

1

3

3

c

b

a


 

III. Найдите  лексические эквиваленты к выражениям из текста. Переведите слова и выражения из первого столбика на русский язык.  Внесите Ваши ответы в таблицу.

1. to arouse an employer’s interest

2. to land a job interview

3. to interview success

4. to turn a candidate down

5. to impress in the flesh

6. to convey a good impression

7. to make up one’s mind

8. to get lost

9. to go through

10. a mature individual

a) to get an invitation for a job

b) the way to succeed at an interview

c) to reject a candidate

d) not feeling confident or relaxed

e) to examine smth. very carefully

f) to be like an adult person

g) to impress in person

  h) to draw the interest of the

employer

 i) to make a good impression

  j) to decide


 

 Ответ:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

h

b

a

c

g

i

j

d

e

f


1. to arouse an employer’s interest –пробудить интерес у работодателя;

2. to land a job interview –пройти собеседование;

3. to interview success –успех собеседования;

4. to turn a candidate down –отказывать кандидату;

5. to impress in the flesh –впечатлить наяву;

6. to convey a good impression –произвести хорошее впечатление;

7. to make up one’s mind –представлять;

8. to get lost –потеряться;

9. to go through- проверить тщательно;

10. a mature individual-зрелый человек.

 

 IV. Определите основную идею текста.

What counts in conveying a good impression during a job interview?

1. Advance preparation is the key to success.

2. Appearance does count. 21

3. Everything counts.

 Ответ:

Everything counts  in conveying a good impression during a job interview.

 

V. Расположите  фразы диалога в правильной последовательности (соедините цифры и букв). Внесите Ваши ответы в таблицу.  Перепишите диалог в правильном порядке.

a) Right. Good-bye.

b) Good morning. AIC Computing.

c) No, thank you. I’ll call later.

d) Sorry, sir. Mr. Roberts is not available. Is there any message?

e) Hello. May I speak to Mr. Roberts?

 Ответ:

 

1

2

3

4

5

b

e

d

c

a


 

VI. Расположите  части делового письма в правильном порядке (cоедините буквы и цифры). Внесите Ваши ответы в таблицу. Перепишите письмо в правильной последовательности.

a) Dear Ms. Kaassen,

b) Ultrasonic Ltd.

Warwick House, Warwick St., London SW2 1JF

United Kingdom

c) Yours sincerely,

 Kay Reynolds

Sales Manager

d) Bredgade 51

DK 1110

Copenhagen

Denmark

e) In relation to your order received today, we cannot supply the quantities you

need at the moment. Please confirm as soon as possible if a part-delivery would be

acceptable, with the rest to follow later.

Ответ:

1

2

3

4

5

b

d

a

e

c


 

Formal letter

From: Ultrasonic Ltd.

Warwick House, Warwick St., London SW2 1JF

United Kingdom

To: Bredgade 51

DK 1110

Copenhagen

Denmark

Dear Ms. Kaassen,

In relation to your order received today, we cannot supply the quantities you

need at the moment. Please confirm as soon as possible if a part-delivery would be

acceptable, with the rest to follow later.

Yours sincerely, Kay Reynolds

Sales Manager

 

 

 


Информация о работе Контрольная работа по «Деловой английский язык»