- СамоÑÑÑйний
поÑÑк ÑобоÑи ÑеÑез оголоÑеннÑ
в заÑобаÑ
маÑÐ¾Ð²Ð¾Ñ ÑнÑоÑмаÑÑÑ.
4. ÐÑоÑ
одженнÑ
ÑпÑвбеÑÑди. [32, Ñ. 57]
СпоÑаÑкÑ,
звиÑайно, бÑлÑÑÑÑÑÑ
намагаÑÑÑÑÑ Ð¿ÑаÑевлаÑÑÑваÑиÑÑ
ÑеÑез знайомиÑ
Ñ ÑодиÑÑв. Так ÑоблÑÑÑ Ð²ÑÑ,
а не ÑÑлÑки лÑди з ÑнвалÑднÑÑÑÑ. ÐÑи вÑÑй зÑÑÑноÑÑÑ
(ÑвидÑе знаÑ
одиÑÑÑÑ
ÑобоÑа, бÑлÑÑ Ð³Ð½ÑÑко
пÑдбиÑаÑÑÑÑÑ ÑобоÑий
гÑаÑÑк, менÑе звеÑÑаÑÑÑÑÑ
Ñваги на ÑнвалÑднÑÑÑÑ
Ñ Ñ.д.) вÑн неÑе в ÑобÑ
й Ð¿ÐµÐ²Ð½Ñ Ñизики. ÐокÑема, ÑÑÑдоÑÑÑÑаÑваÑÑÑ
ÑеÑез ÑÐ¾Ð´Ð¸Ð½Ð½Ñ Ð·Ð²'Ñзки,
ÑнвалÑд беÑе на Ñебе
додаÑÐºÐ¾Ð²Ñ Ð²ÑдповÑдалÑнÑÑÑÑ
не пÑдвеÑÑи лÑдинÑ,
Ñка його ÑекомендÑвав. Ðоже Ñак ÑÑаÑиÑÑ,
Ñо Ñе виÑÑÑпиÑÑ Ð¾Ð±Ð¼ÐµÐ¶ÑÑÑим
моменÑом Ñ ÑпÑлкÑваннÑ
ÑнвалÑда з ÑобоÑодавÑем
Ñ ÑÐ¾Ð¼Ñ ÑиÑÐ»Ñ Ð² пиÑаннÑÑ
ÑÑвоÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑпеÑÑалÑниÑ
Ñмов пÑаÑÑ. ХоÑа бÑÐ²Ð°Ñ Ñ Ð· ÑоÑнÑÑÑÑ
навпаки, коли Ñаме ÑодиннÑ
зв'Ñзки допомагаÑÑÑ
виÑÑÑÑваÑи пÑоблеми
ÑвидÑе Ñ ÐµÑекÑивнÑÑе.
У РоÑÑйÑÑкÑй
ФедеÑаÑÑÑ Ð¿ÑаÑевлаÑÑÑваннÑм
бÑдÑ-ÑкиÑ
безÑобÑÑниÑ
гÑомадÑн займаÑÑÑÑÑ
деÑжавна ÑлÑжба зайнÑÑоÑÑÑ
наÑеленнÑ. ÐÑдповÑдно, ÑÑди може
звеÑнÑÑиÑÑ Ñ Ð»Ñдина
з ÑнвалÑднÑÑÑÑ. "ÐÐ»Ñ Ð¾ÑÑÐ¸Ð¼Ð°Ð½Ð½Ñ Ð¿ÑоÑоÑÑÑнÑаÑÑйниÑ
поÑлÑг Ñ Ð´Ð»Ñ Ð¾Ð·Ð½Ð°Ð¹Ð¾Ð¼Ð»ÐµÐ½Ð½Ñ
з наÑвними банком ваканÑÑй вÑд нÑого не поÑÑÑбно
жодниÑ
додаÑковиÑ
докÑменÑÑв. ЯкÑо лÑдина з
ÑнвалÑднÑÑÑÑ Ð¿Ð¾Ð±Ð°Ð¶Ð°Ñ
ÑÑаÑи на облÑк в ÑлÑжбÑ
зайнÑÑоÑÑÑ Ñк безÑобÑÑний
гÑомадÑнин, Ð¹Ð¾Ð¼Ñ Ð½ÐµÐ¾Ð±Ñ
Ñдно
оÑоÑмиÑи "ÐндивÑдÑалÑнÑ
пÑогÑÐ°Ð¼Ñ ÑеабÑлÑÑаÑÑÑ"
Ñ Ñ Ð½Ñого не повинна
бÑÑи ÑÑеÑÑ ÑÑÑпÑÐ½Ñ Ð¾Ð±Ð¼ÐµÐ¶ÐµÐ½Ð½Ñ
до ÑÑÑÐ´Ð¾Ð²Ð¾Ñ Ð´ÑÑлÑноÑÑÑ
"[14, C. 4].
ÐÑÑимÑваÑи
Ð´Ð¾Ð¿Ð¾Ð¼Ð¾Ð³Ñ Ð¿Ð¾ безÑобÑÑÑÑ,
бÑаÑи ÑÑаÑÑÑ Ñ Ð¿ÑогÑамаÑ
зайнÑÑоÑÑÑ ÑоÑÑалÑно
незаÑ
иÑениÑ
веÑÑÑв
наÑеленнÑ, кÑпÑваÑи
нове пÑоÑеÑÑйне оÑвÑÑа вÑн зможе, ÑÑлÑки
ÑкÑо пеÑебÑÐ²Ð°Ñ Ð½Ð° облÑкÑ
в ÑлÑÐ¶Ð±Ñ Ð·Ð°Ð¹Ð½ÑÑоÑÑÑ
в оÑÑÑÑÐ¹Ð½Ð¾Ð¼Ñ ÑÑаÑÑÑÑ
безÑобÑÑного гÑомадÑнина.
У вÑддÑлÑ
зайнÑÑоÑÑÑ Ð±ÑдÑ-Ñкий
ÑнвалÑд може оÑÑимаÑи
декÑлÑка видÑв поÑлÑг:
• ÐаÑеÑÑÑÑÑваÑиÑÑ
в ÑкоÑÑÑ Ð±ÐµÐ·ÑобÑÑного
Ñ Ð¾ÑÑимÑваÑи допомогÑ
по безÑобÑÑÑÑ;
• ÐÑÑимаÑи
Ð´Ð¾Ð¿Ð¾Ð¼Ð¾Ð³Ñ Ð² пÑдÑ
одÑÑоÑ
ÑобоÑи;
• ÐÑÑиманнÑ
додаÑÐºÐ¾Ð²Ð¾Ñ Ð¾ÑвÑÑи або
пеÑеквалÑÑÑкаÑÑÑ;
• ÐÑÑиманнÑ
конÑÑлÑÑаÑÑй;
• ÐаданнÑ
пÑиÑ
ологÑÑÐ½Ð¾Ñ Ð´Ð¾Ð¿Ð¾Ð¼Ð¾Ð³Ð¸;
• ÐнÑÑ Ð¿Ð¾ÑлÑги. [15, Ñ. 3-4]
ÐлÑ
кожного ÑнвалÑда ÑозÑоблÑÑÑÑÑÑ
ÑндивÑдÑалÑна "ÐÑогÑама
пÑоÑеÑÑÐ¹Ð½Ð¾Ñ ÑеабÑлÑÑаÑÑÑ",
до ÑÐºÐ¾Ñ Ð²Ð½Ð¾ÑÑÑÑÑÑ Ð´Ð°Ð½Ñ
пÑо:
1. ÐоÑÑÑпниÑ
Ñ Ð¿ÑоÑипоказаниÑ
ÑмоваÑ
Ñ Ð²Ð¸Ð´Ð°Ñ
пÑаÑÑ;
2. ÐÑоÑеÑÑйна оÑÑÑнÑаÑÑÑ
пÑоÑеÑÑйне ÑнÑоÑмÑваннÑ,
пÑоÑеÑÑйне конÑÑлÑÑÑваннÑ,
пÑоÑеÑÑйний вÑдбÑÑ,
пÑоÑеÑÑйний пÑдбÑÑ
ÑкиÑ
поÑÑебÑÑ ÑнвалÑд,
згÑдно з виÑновком ÑедеÑалÑного
ÑÑÑанови медико-ÑоÑÑалÑноÑ
екÑпеÑÑизи.
3. ÐÑоÑеÑÑйне навÑаннÑ
(пеÑенавÑаннÑ);
4. СпÑиÑÐ½Ð½Ñ Ñ Ð¿ÑаÑевлаÑÑÑваннÑ
(конкÑеÑÐ½Ñ Ð·Ð°Ñ
оди ÑпÑиÑннÑ
пÑаÑевлаÑÑÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð²ÑдповÑдно
до Ñекомендованими
Ñмовами пÑаÑÑ (пÑдбÑÑ
вÑдповÑдного ÑобоÑого
мÑÑÑÑ, в ÑÐ¾Ð¼Ñ ÑиÑÐ»Ñ ÐºÐ²Ð¾ÑноÑ,
викоÑиÑÑÐ°Ð½Ð½Ñ ÑпеÑÑалÑниÑ
пÑогÑам пÑаÑевлаÑÑÑваннÑ,
вклÑÑаÑÑи ÑпÑиÑннÑ
ÑамозайнÑÑоÑÑÑ), ÑкиÑ
поÑÑебÑÑ ÑнвалÑд згÑдно
з виÑновком ÑедеÑалÑного
ÑÑÑанови медико-ÑоÑÑалÑноÑ
екÑпеÑÑизи;
5. ТеÑ
нÑÑÐ½Ñ Ð·Ð°Ñоби
ÑеабÑлÑÑаÑÑÑ Ð´Ð»Ñ Ð¿ÑоÑеÑÑйного
навÑÐ°Ð½Ð½Ñ (пеÑенавÑаннÑ)
або пÑаÑÑ.
ЯÑмаÑки
ваканÑÑй зазвиÑай оÑганÑзовÑÑÑÑ
Ñ Ð¿ÑоводÑÑÑ Ð¼ÑÑÑевÑ
ÑлÑжби зайнÑÑоÑÑÑ Ð½Ð°ÑеленнÑ,
де ÑнвалÑд може оÑÑимаÑи
ÑнÑоÑмаÑÑÑ Ð¿Ñо мÑÑÑе
Ñ ÑÐ°Ñ ÑÑ
пÑоведеннÑ. Щоб бÑаÑи ÑÑаÑÑÑ
в ниÑ
, не поÑÑÑбно ÑÑаваÑи
на облÑк Ñк безÑобÑÑного. Ðа ÑакиÑ
заÑ
одаÑ
пÑиÑÑÑÐ½Ñ ÐºÐ¾Ð¼Ð¿Ð°Ð½ÑÑ-ÑобоÑодавÑÑ,
а Ñакож бÑÐ²Ð°Ñ Ð¿ÑедÑÑавлений
мÑÑÑкий банк ваканÑÑй
вÑд ÑлÑжби зайнÑÑоÑÑÑ
наÑеленнÑ. Там же зазвиÑай можна
оÑÑимаÑи конÑÑлÑÑаÑÑÑ
Ñ Ð¿ÑиÑ
ологÑв Ñ ÑаÑ
ÑвÑÑв
з пÑоÑеÑÑÐ¹Ð½Ð¾Ñ Ð¾ÑÑÑнÑаÑÑÑ. Ринок поÑлÑг
ÑеÑез кадÑÐ¾Ð²Ñ Ð°Ð³ÐµÐ½ÑÑÑва
Ñа агенÑÑÑва з пÑаÑевлаÑÑÑваннÑ
ÑÑав ÑозвиваÑиÑÑ Ð²Ð¶Ðµ
доÑиÑÑ Ð´Ð°Ð²Ð½Ð¾ Ñ ÑÑогоднÑ
ÑвлÑÑ ÑÐ¾Ð±Ð¾Ñ Ð´Ð¾ÑиÑÑ ÑозвиненÑ
ÑнÑÑаÑÑÑÑкÑÑÑÑ, оÑобливо
Ñ Ð²ÐµÐ»Ð¸ÐºÐ¸Ñ
мÑÑÑаÑ
. ÐÑдмÑннÑÑÑÑ
кадÑовиÑ
агенÑÑÑв вÑд
агенÑÑÑв з пÑаÑевлаÑÑÑваннÑ
ÑкладаÑÑÑÑÑ Ñ ÑÑлÑовÑй
наÑÑÐ°Ð½Ð¾Ð²Ñ ÑобоÑи ÑиÑ
ÑÑÑанов. ÐадÑовÑ
агенÑÑÑва пÑаÑÑÑÑÑ
на ÑобоÑодавÑÑ, забезпеÑÑÑÑи
Ñм пÑдбÑÑ Ð½ÐµÐ¾Ð±Ñ
Ñдного
пеÑÑоналÑ. У ÑÑломÑ, заÑаз дÑже
велике ÑиÑло компанÑй
(Ñк великиÑ
, Ñак Ñ Ð½ÐµÐ²ÐµÐ»Ð¸ÐºÐ¸Ñ
)
Ð²Ð²Ð°Ð¶Ð°Ñ Ð·Ð° кÑаÑе пÑаÑÑваÑи
на ÑÐ¸Ð½ÐºÑ ÑÑÑдовиÑ
ÑеÑÑÑÑÑв
ÑеÑез пÑоÑеÑÑйниÑ
поÑеÑедникÑв. ÐгенÑÑÑво з пÑаÑевлаÑÑÑваннÑ
оÑÑÑнÑоване на здобÑваÑа,
за Ð¿ÐµÐ²Ð½Ñ Ð¿Ð»Ð°ÑÑ Ð¿ÑдбиÑаÑÑи
Ð¹Ð¾Ð¼Ñ Ð²ÑдповÑÐ´Ð½Ñ Ð²Ð°ÐºÐ°Ð½ÑÑÑ. ÐагаÑо оÑганÑзаÑÑй
пÑаÑÑÑÑÑ Ñ Ñк кадÑовÑ
агенÑÑÑва, Ñ Ñк агенÑÑÑва
з пÑаÑевлаÑÑÑваннÑ,
намагаÑÑиÑÑ Ð·Ð°Ð±ÐµÐ·Ð¿ÐµÑиÑи
макÑималÑне оÑ
опленнÑ
ÑинкÑ. ÐголоÑеннÑ
в заÑобаÑ
маÑÐ¾Ð²Ð¾Ñ ÑнÑоÑмаÑÑÑ,
в ÑкиÑ
вказÑÑÑÑÑÑ Ð½Ð°
наÑвнÑÑÑÑ Ð²ÑлÑного
ÑобоÑого мÑÑÑÑ Ð¼Ð¾Ð¶ÑÑÑ
ÑозмÑÑÑваÑиÑÑ Ð² ÑелевÑзÑйниÑ
пеÑедаÑаÑ
, пÑблÑкÑваÑиÑÑ
в дÑÑкованиÑ
виданнÑÑ
,
а Ñакож Ñ Ð¼ÐµÑÐµÐ¶Ñ ÐнÑеÑнеÑ. ÐÑдÑÑÑнÑÑÑÑ
ÑнÑегÑованого оÑвÑÑи
Ñа наÑвнÑÑÑÑ ÑкладноÑÑв
Ð°Ñ Ð¾ÑÑиманнÑм заÑÑебÑваниÑ
ÑпеÑÑалÑноÑÑей ÑоблÑÑÑ
ÑнвалÑдÑв неконкÑÑенÑоÑпÑоможними
на ÑÐ¸Ð½ÐºÑ Ð¿ÑаÑÑ. [34, Ñ. 74] ÐÑи ÑÑомÑ, важливим
ÑакÑоÑом Ñ ÑÑабÑлÑнÑÑÑÑ
ÑÑÐ°Ð½Ñ Ð·Ð´Ð¾Ñов'Ñ ÑнвалÑда
[28, Ñ. 82] СпÑиÑннÑ
вклÑÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑнвалÑдÑв
Ñ ÑÑÑÐ´Ð¾Ð²Ñ Ð´ÑÑлÑнÑÑÑÑ
Ñ Ð¼ÑжвÑдомÑÐ¾Ñ Ð·Ð°Ð²Ð´Ð°Ð½Ð½Ñм,
Ñо Ð²Ð¸Ð¼Ð°Ð³Ð°Ñ ÐºÐ¾Ð¾ÑдинаÑÑÑ
зÑÑÐ¸Ð»Ñ ÑÑÑÑ
гÑлок Ñ
ÑÑвнÑв деÑÐ¶Ð°Ð²Ð½Ð¾Ñ Ð²Ð»Ð°Ð´Ð¸,
бÑзнеÑÑ Ñа гÑомадÑнÑÑкого
ÑÑÑпÑлÑÑÑва, Ñ ÑомÑ
ÑиÑÐ»Ñ Ð³ÑомадÑÑкиÑ
об'ÑднанÑ
ÑнвалÑдÑв. ÐабезпеÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑÑÑдовоÑ
зайнÑÑоÑÑÑ Ð»Ñдей з ÑнвалÑднÑÑÑÑ
на вÑдкÑиÑÐ¾Ð¼Ñ ÑинкÑ
пÑаÑÑ Ð²Ð¸Ð¼Ð°Ð³Ð°Ñ ÑиÑÑемного
пÑдÑ
одÑ. Такий
пÑдÑ
Ñд повинен пеÑедбаÑаÑи
ÑÑвоÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð½ÐµÐ¾Ð±Ñ
ÑдниÑ
пÑавовиÑ
Ñмов Ñ Ð¼ÐµÑ
анÑзмÑв
ÑÑ
ÑеалÑзаÑÑÑ, в ÑомÑ
ÑиÑÐ»Ñ Ð¾ÑганÑзаÑÑйниÑ
Ñа ÑпÑавлÑнÑÑкиÑ
, ÑкÑ
ÑÑимÑлÑÑÑÑ Ð¿ÑаÑевлаÑÑÑваннÑ
Ñа зайнÑÑÑÑÑÑ ÑнвалÑдÑв. ÐÑнÑÐµÐ²Ð¾Ñ Ð¼ÐµÑоÑ
ÑпÑлÑниÑ
зÑÑÐ¸Ð»Ñ Ð´ÐµÑжави,
ÑÑÑпÑлÑÑÑва Ñа бÑзнеÑÑ
Ñ Ð·Ð°Ð±ÐµÐ·Ð¿ÐµÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð³Ñдного
ÑÑÐ²Ð½Ñ Ð¶Ð¸ÑÑÑ Ð»Ñдей з
ÑнвалÑднÑÑÑÑ Ñ, в ÑезÑлÑÑаÑÑ,
Ð·Ð½Ð¸Ð¶ÐµÐ½Ð½Ñ Ð½Ð°Ð²Ð°Ð½ÑаженнÑ
на економÑÑно акÑивнÑ
ÑаÑÑÐ¸Ð½Ñ ÑÑÑпÑлÑÑÑва. [20, Ñ. 23]
1.3 ТеÑ
нологÑÑ
ÑоÑÑалÑÐ½Ð¾Ñ ÑобоÑи з
ÑнвалÑдами в ÑÑеÑÑ Ð·Ð°Ð¹Ð½ÑÑоÑÑÑ
Ñа пÑаÑевлаÑÑÑваннÑ
ТеÑ
нологÑÑ
ÑоÑÑалÑÐ½Ð¾Ñ ÑобоÑи з
ÑнвалÑдами, Ñо маÑÑÑ
на меÑÑ ÑÑÑÐ´Ð¾Ð²Ñ ÑнÑегÑаÑÑÑ
в ÑÑÑпÑлÑÑÑво, в ÑÑломÑ
вÑдповÑдаÑÑÑ Ð·Ð°Ð³Ð°Ð»ÑнопÑийнÑÑим
Ñ Ð½Ð°ÑÑÑ Ñ Ð¿ÑакÑиÑÑ Ð¼ÐµÑодам
ÑобоÑи з ÑнвалÑдами
взагалÑ.
ÐÑ
можна
клаÑиÑÑкÑваÑи наÑÑÑпним
Ñином по декÑлÑкоÑ
пÑдÑÑаваÑ
.
1. Ðо ÑÑнкÑÑÑÑ
заÑÑоÑÑваннÑ
ÑлÑд видÑлиÑи наÑÑÑпнÑ
ÑеÑ
нологÑÑ:
• ÐÑиÑ
ологÑÑнÑ
(вплив ÑаÑ
ÑвÑÑв виÑвлÑÑÑÑÑÑ
на пÑиÑ
ологÑÑÐ½Ñ Ð¿ÑоÑеÑи,
ÑÑани, ÑÑнкÑÑÑ).
• Ðедико-ÑоÑÑалÑнÑ
(об'ÑкÑом Ð²Ð¿Ð»Ð¸Ð²Ñ Ð²Ð¸ÑÑÑпаÑ
ÑÑзиÑний ÑÑан, пов'ÑзанÑ
з ним ÑоÑÑалÑÐ½Ñ Ð°ÑпекÑи
ÑÑнÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ ÑнвалÑда).
• СоÑÑалÑно-пÑиÑ
ологÑÑнÑ
(Ñо впливаÑÑÑ Ð½Ð° пÑоÑеÑи
в ÑиÑÑÐµÐ¼Ñ Ð²Ð·Ð°ÑмовÑдноÑин
лÑдина-гÑÑпа).
• ФÑнанÑово-економÑÑнÑ
(дозволÑÑÑÑ Ð·Ð°Ð±ÐµÐ·Ð¿ÐµÑиÑи
поÑÑебÑÑÑÑ Ð¿Ð¾ÑÑбниками,
пÑлÑгами Ñа ÑнÑими маÑеÑÑалÑними
ÑеÑÑÑÑами).
2. Ðо облаÑÑÑ Ð·Ð°ÑÑоÑÑваннÑ
видÑлÑÑÑÑÑÑ Ð½Ð°ÑÑÑпнÑ
ÑеÑ
нологÑÑ:
• ÐÑагноÑÑика
(дÑÑлÑнÑÑÑÑ Ð¿Ð¾ ÑозпÑзнаваннÑ
й аналÑÐ·Ñ ÑоÑÑалÑниÑ
пÑоблем Ñ Ð¿Ð°ÑологÑй).
• ÐоÑекÑÑÑ
(ÑиÑÑема заÑ
одÑв, ÑпÑÑмованиÑ
на випÑÐ°Ð²Ð»ÐµÐ½Ð½Ñ Ð½ÐµÐ´Ð¾Ð»ÑкÑв
Ñ ÐºÐ»ÑÑнÑа педагогÑÑного,
пÑиÑ
ологÑÑного, ÑоÑÑалÑного
Ñ
аÑакÑеÑÑ, ÑÐºÑ Ðµ вÑдповÑдаÑÑÑ
пÑийнÑÑим Ñ ÑÑÑпÑлÑÑÑвÑ
ÑÑандаÑÑам).
• РеабÑлÑÑаÑÑÑ
ÑнвалÑдÑв ("ÑиÑÑема
медиÑниÑ
, пÑиÑ
ологÑÑниÑ
,
педагогÑÑниÑ
, ÑоÑÑалÑно-економÑÑниÑ
заÑ
одÑв, ÑпÑÑмованиÑ
на ÑÑÑÐ½ÐµÐ½Ð½Ñ Ð°Ð±Ð¾ по можливоÑÑÑ
бÑлÑÑ Ð¿Ð¾Ð²Ð½Ñ ÐºÐ¾Ð¼Ð¿ÐµÐ½ÑаÑÑÑ
Ð¾Ð±Ð¼ÐµÐ¶ÐµÐ½Ñ Ð¶Ð¸ÑÑÑдÑÑлÑноÑÑÑ,
викликаниÑ
поÑÑÑеннÑм
здоÑов'Ñ Ð·Ñ ÑÑÑйким
Ñозладом ÑÑнкÑÑй оÑганÑзмÑ.
ÐеÑÐ¾Ñ ÑеабÑлÑÑаÑÑÑ
Ñ Ð²ÑÐ´Ð½Ð¾Ð²Ð»ÐµÐ½Ð½Ñ ÑоÑÑалÑного
ÑÑаÑÑÑÑ ÑнвалÑда, доÑÑгненнÑ
ним маÑеÑÑалÑÐ½Ð¾Ñ Ð½ÐµÐ·Ð°Ð»ÐµÐ¶Ð½Ð¾ÑÑÑ
Ñ Ð¹Ð¾Ð³Ð¾ ÑоÑÑалÑна адапÑаÑÑÑ
"[36, C .4]). ÐнаÑна кÑлÑкÑÑÑÑ
ÑнвалÑдÑв, ÑÐºÑ Ñ
оÑÑли
б пÑаÑÑваÑи, позбавлене
доÑÑÑÐ¿Ñ Ð´Ð¾ ÑеабÑлÑÑаÑÑйниÑ
поÑлÑг Ñа можливоÑÑÑ
пÑаÑевлаÑÑÑваннÑ. "Це вÑдноÑиÑÑÑÑ
до багаÑÑоÑ
кÑаÑн. ÐоÑÑимÑÑÑиÑÑ
мÑжнаÑодно-пÑавовиÑ
ÑÑандаÑÑÑв, кожна деÑжава
вÑдповÑдно до наÑÑоналÑниÑ
Ñмов, пÑакÑики Ñ Ð¼Ð¾Ð¶Ð»Ð¸Ð²Ð¾ÑÑей
ÑозÑоблÑÑ, здÑйÑнÑÑ
Ñа пеÑÑодиÑно пеÑеглÑдаÑ
наÑÑоналÑÐ½Ñ Ð¿Ð¾Ð»ÑÑикÑ
в галÑÐ·Ñ Ð·Ð°Ð¹Ð½ÑÑоÑÑÑ
Ñа пÑоÑеÑÑÐ¹Ð½Ð¾Ñ ÑеабÑлÑÑаÑÑÑ
ÑнвалÑдÑв, Ñо вклÑÑаÑ
забезпеÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑнвалÑдам
можливоÑÑÑ Ð¾ÑÑимÑваÑи,
збеÑÑгаÑи пÑдÑ
одÑÑÑ
ÑобоÑÑ Ñа пÑоÑÑваÑиÑÑ
по ÑлÑÐ¶Ð±Ñ ". [41, Ñ.119]
• ÐÑоÑÑлакÑика
(попеÑÐµÐ´Ð¶ÐµÐ½Ð½Ñ ÑоÑÑалÑниÑ
Ñа ÑндивÑдÑалÑниÑ
ÑизикÑв).
• ÐдапÑаÑÑÑ
(полегÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð²Ñ
одженнÑ
ÑндивÑда в поÑÑвнÑно
незнайоме ÑÑÑпÑлÑÑÑво
або кÑлÑÑÑÑÐ½Ñ ÑиÑÑемÑ).
ТеÑ
нологÑÑ
ÑоÑÑалÑÐ½Ð¾Ñ ÑеабÑлÑÑаÑÑÑ
ÑнвалÑдÑв вклÑÑаÑÑÑ
ÑÑкÑпнÑÑÑÑ Ð¼ÐµÑодÑв
Ñ Ð·Ð°ÑобÑв, Ñо забезпеÑÑÑÑÑ
пÑогÑеÑивний ÑозвиÑок
диÑини, Ð¼Ð°Ñ ÑнвалÑднÑÑÑÑ.
ÐедиÑна
ÑеабÑлÑÑаÑÑÑ Ð½Ð°Ð¿Ñавлена
ââна вÑÐ´Ð½Ð¾Ð²Ð»ÐµÐ½Ð½Ñ Ð°Ð±Ð¾
компенÑаÑÑÑ ÑÑÑÑ Ñи
ÑнÑÐ¾Ñ Ð²ÑÑаÑÐµÐ½Ð¾Ñ ÑÑнкÑÑÑ,
Ñка необÑ
Ñдна Ñ ÑÑÑдовÑй
дÑÑлÑноÑÑÑ (ÑÑÑ
Ð¾Ð²Ñ Ð½Ð°Ð²Ð¸Ñки
Ñ Ñ.д.).
ÐÑиÑ
ологÑÑна
ÑеабÑлÑÑаÑÑÑ - вплив
на пÑиÑ
ÑÑÐ½Ñ ÑÑеÑÑ ÑнвалÑда,
ÑпÑÑмоване на ÑозвиÑок
Ñ ÐºÐ¾ÑекÑÑÑ ÑндивÑдÑалÑно-пÑиÑ
ологÑÑниÑ
оÑобливоÑÑей оÑобиÑÑоÑÑÑ,
Ñо пеÑедбаÑÐ°Ñ Ð¿ÑдвиÑеннÑ
ÑамооÑÑнки Ñа вмÑннÑ
взаÑмодÑÑÑи з ÑнÑими
лÑдÑми (Ñ ÑÐ¾Ð¼Ñ ÑиÑлÑ,
Ñ Ð² пÑоÑеÑÑ ÑÑÑдовоÑ
дÑÑлÑноÑÑÑ).
ÐедагогÑÑна
ÑеабÑлÑÑаÑÑÑ - комплекÑ
заÑ
одÑв виÑ
овного Ñ
аÑакÑеÑÑ
вÑдноÑно ÑнвалÑдÑв,
ÑпÑÑмований на оволодÑннÑ
необÑ
Ñдними вмÑннÑми
Ñ Ð½Ð°Ð²Ð¸Ñками з ÑамообÑлÑговÑваннÑ,
оÑÑÐ¸Ð¼Ð°Ð½Ð½Ñ Ð´Ð¾Ð´Ð°ÑковоÑ
оÑвÑÑи (коли Ñаке бÑваÑ
необÑ
Ñдно Ð´Ð»Ñ Ð²Ð¸ÑÑÑеннÑ
пÑоблем пÑаÑевлаÑÑÑваннÑ
Ñа зайнÑÑоÑÑÑ ÑнвалÑда). Ðажливо виÑобиÑи
в ÑнвалÑда пÑиÑ
ологÑÑнÑ
впевненÑÑÑÑ Ñ Ð²Ð»Ð°ÑнÑй
повноÑÑнноÑÑÑ Ñа ÑÑоÑмÑваÑи
пÑавилÑÐ½Ñ Ð¿ÑоÑеÑÑйнÑ
оÑÑÑнÑаÑÑÑ.
СоÑÑалÑно-економÑÑна
ÑеабÑлÑÑаÑÑÑ - комплекÑ
заÑ
одÑв з гÑоÑового
забезпеÑеннÑ, ÑÑвоÑеннÑ
ÑпÑиÑÑливого ÑоÑÑалÑного
ÑеÑедовиÑа Ñ Ñ. п.
ÐÑоÑеÑÑйна
ÑеабÑлÑÑаÑÑÑ (найбÑлÑÑ
важлива в аÑпекÑÑ Ð´Ð°Ð½Ð¾Ñ
ÑобоÑи) - навÑÐ°Ð½Ð½Ñ ÑнвалÑда
доÑÑÑпниÑ
видÑв пÑаÑÑ,
Ð½Ð°Ð´Ð°Ð½Ð½Ñ Ð½ÐµÐ¾Ð±Ñ
ÑдниÑ
ÑндивÑдÑалÑниÑ
ÑеÑ
нÑÑниÑ
пÑиÑÑоÑÑванÑ, допомога
Ñ Ð¿ÑаÑевлаÑÑÑваннÑ.